influensavaksine?

Liquid84

Elsker forumet
Har dere eller har dere tenkt å vaksinere dei små for det?
Hvorfor, hvorfor ikke?

ORIGINAL: Jeaa

NEI!

Vet enda ikke nok om den pluss at jeg syns de er hysteriske ang. influensa!

sign

Vi har ikke tatt noen vaksine nå i vinter. Taran har kanskje noen antistoffer til svinesjuken siden jeg vaksinerte meg i den perioden de begynner å danne egne antistoffer. Ellers fikk både hu og gubben influensa før jul, så sesonginfluensaen trenger vi ikke å tenke på. Eller om det var svinesjuken. Det kan ha vært det også, ettersom det ble påvist det på en ansatt i barnehagen hennes før jul.

Når det gjelder å vaksinere snuppemor, så fikk vi beskjed av hjerteavdelingen på riksen at de som hovedregel ikke anbefalte svinevaksinen, men at dersom vi skulle ta noen vaksine ville den vanlige sesongvaksinen være mer aktuell (derfor er jo vitsen borte for i år). Neste år skal jeg TVINGE gubben til å ta sesongvaksinen siden han ikke har gjort noe annet enn å være syk i et par måneder nå. ARGH! Utover det tror jeg nok ikke jeg vaksinerer Taran til neste år heller, de skal jo tross alt bygge opp et immunforsvar, og siden alt med hjertet er bra foreløpig, så er det jo ikke noe som tilsvarer at vi skal behandle henne på noen annen måte enn andre barn.

P.S: Dette betyr ikke at jeg aldri vil vaksinere oss, for hvis riksen anbefaler oss å gjøre det, så ville jeg gjort det pronto.
P.P.S: Dette ble fryktelig rotete, men håper at dere skjønte hva jeg mente.

jeg og sambo har tatt den[:)] for å beskytte camilla... så slipper hun og ta den.. camilla er i riskikogruppen

Back
Topp