Influensavaksine, rett på fri fra jobb?

FrkJohansen

Blir kjent med forumet
Januarlykke 2020
Har man rett på fri fra jobb for å ta influensavaksine når man er gravid? Vi har 2 dager med vaksinering i kommunen jeg bor i, jeg er på jobb. Kan jo alltids bestille meg en legetime å få vaksinen, men føler det er unødvendig å bruke en legetime for dette. Gjelder samme rettigheter som ved legetime når man går for "drop-in" vaksinering? I tillegg, må man betale for vaksinen når man er gravid?
 
Har man rett på fri fra jobb for å ta influensavaksine når man er gravid? Vi har 2 dager med vaksinering i kommunen jeg bor i, jeg er på jobb. Kan jo alltids bestille meg en legetime å få vaksinen, men føler det er unødvendig å bruke en legetime for dette. Gjelder samme rettigheter som ved legetime når man går for "drop-in" vaksinering? I tillegg, må man betale for vaksinen når man er gravid?

Influensavaksine betaler man noe for som gravid ja, men jeg husker ikke akkurat hva. Hør med legekontoret. Du kan også bestille vaksine selv og få den satt hos et apotek. Eller ring til legekontoret, her er det drop in hos legen når som helst etter vaksinen har kommet, man bestiller ikke en egen time for vaksinasjon :)
Når det gjelder jobben blir det vel som alle de andre svangerskapsrelaterterte tingene du må være vekk fra jobben for å gå på.
 
Back
Topp