Influensavaksine, hva tenker dere om det??

Om Othman

Betatt av forumet
Har dere tenkt og ta vaksine?? Jeg er veldig red for det etter alt jeg lest og personene som har vart på media og påvirkning. Er veldig skeptisk. Hva mener dere om det?? og skal dere ta det??

Tror det er en annen type vaksine enn det den som var i 2009/2010. Den skulle være uten bivirkning har jeg hørt, men et veldig usikker selv.

Hør med fastlegen.

Det er den vanlige influensavaksinen. Den inneholder tre komponenter A og B er samme hvert år og den tredje varierer litt (svineifluensa-vaksine i år).

Jeg tok den i høst før jeg ble gravid. Tar den hvert år pga mannen min som er i en risikogruppe og jobben min(helsetjenesten). Så hvis jeg ikke hadde gjort det allerede hadde jeg gjort det nå i 2. trimester.

Snakk med legen deres og bestem dere ut i fra det!

Jeg kommer nok ikke til å ta den. Måtte vel ha ventet til etter uke 12 likevel, og så tar det 1-2 uker før den virker. Innen den tid nærmer vel influensasesongen seg slutten, håper jeg.

Jeg kommer nok ikke til å ta den. Måtte vel ha ventet til etter uke 12 likevel, og så tar det 1-2 uker før den virker. Innen den tid nærmer vel influensasesongen seg slutten, håper jeg.
Jeg tenkt det samme også at sesongen skulle vare over når jeg skal ha det.
Føles bra at det er ikke bare meg som tenker sånn :-)

Jeg skal ikke ta den, tok ikke i 2009 heller da jeg gikk gravid.. Samboeren hadde svineinfluensa da jeg gikk gravid og jet gikk bra det:) Men regner med at når jeg blir ferdig utdannet helsesekretær så må jeg sikkert ta den...

Back
Topp