Influensavaksine første semester

Susieeee

Betatt av forumet
MayDay2021
Maiskolbene 2023 :-)
Hei!
Anbefalingane seie vel influensavaksine i andre og tredje semester. Seie dei ingenting om første semester?? Bør ein ikkje ta den da liksom? Nokon som har peiling? :)

Hei!
Anbefalingane seie vel influensavaksine i andre og tredje semester. Seie dei ingenting om første semester?? Bør ein ikkje ta den da liksom? Nokon som har peiling? :)
Nei de anbefaler at du venter til første trimester er over før du tar den :)

Jeg var hos legen 11+4 og han sa jeg kunne ta den da ikke noe problem :joyful:

Jeg blir å ta den. Men jobber med pasienter så burde ta den uansett :)

Jeg blir å ta den. Men jobber med pasienter så burde ta den uansett :)

ja, eg er sjukepleiar, så burde ta den, vart berre usikker når det stod i anbefalingane av den ska takast i 2 eller 3 trimester :)

Tar den på jobb om 2-3 uker,så er da nesten i 2.trimester.

ja, eg er sjukepleiar, så burde ta den, vart berre usikker når det stod i anbefalingane av den ska takast i 2 eller 3 trimester :)
Fant ikke noe på helsedirektoratets side om at man ikke kunne ta den i første trimester, så er nok mer at man anbefaler i andre og tredje trimester for eventuelle komplikasjoner ved en eventuell influensa, og for unngå antibiotika :) Men man kan jo spørre tryggmammamedisin for sikkerhetsskyld :)

Fant ikke noe på helsedirektoratets side om at man ikke kunne ta den i første trimester, så er nok mer at man anbefaler i andre og tredje trimester for eventuelle komplikasjoner ved en eventuell influensa, og for unngå antibiotika :) Men man kan jo spørre tryggmammamedisin for sikkerhetsskyld :)
Her i kommunen e da kun risikogrupper som får vaksine i år, og helsepersonell selvfølgelig. I retningslinjene dei delte i går stod det at gravide i første trimester kunne ta den om dei var i risikogruppe av andre grunner, vil tru at dei som jobber i førsterekka vil vera inekstra risiko. Eg skal til lege i veke 10 så komme til å be om den då (visst det er fleire doser igjen i kommunen)

Her i kommunen e da kun risikogrupper som får vaksine i år, og helsepersonell selvfølgelig. I retningslinjene dei delte i går stod det at gravide i første trimester kunne ta den om dei var i risikogruppe av andre grunner, vil tru at dei som jobber i førsterekka vil vera inekstra risiko. Eg skal til lege i veke 10 så komme til å be om den då (visst det er fleire doser igjen i kommunen)
Ja ikke sant, det var det jeg syntes å ha lest, da blir det i første trimester som helsearbeider på meg da :)

Tar den på jobb om 2-3 uker,så er da nesten i 2.trimester.

ja, får den på jobb eg og, lurte på om eg berre skulle legga vekk ei i nokre veker og ta den seinare, haha. er 7+5 idag, så er jo ein god måne til andre trimester. skjønna ikkje heeeilt ke eit par daga fra eller til kan sei, men. blir litt skeptisk til alt når ein ha brukt (igjen) 14 måna på å bli gravid!

Jeg var hos legen i dag, og da sa han at vi skulle ta vaksinen om 3 uker, når jeg har kommet i 2. trimester. Så det er tydeligvis ikke vanlig å ta den før...

Jeg skal til legen på fredag for å ta blodprøver, er da i uke 12. Tenkte å be om å få satt vaksinen samtidig:)

Jeg kom faktisk på at jeg fikk den i uke 10 sist svangerskap. Var på første svangerskapskontroll da :) men er sykepleier, så kanskje derfor.

Jeg fikk beskjed av både lege og jordmor å vente til andre trimester med å ta den.
jeg får den på jobb om noen uker så rekker å være i andre trimester da.

Back
Topp