Influensavaksine bivirkninger?

Vimam

Flørter med forumet
Novemberfnuggene 2023
Jeg tok influensavaksine for 4 dager siden og har hatt nesten konstant hodepine og vært mye kvalm siden. Noen flere som har merket bivirkninger? Eventuelt hvor lenge? Gravid i uke 14.

Sniker.

Tok den fredag og nå som du sier deg, har hatt hodepine. 30+1

Jeg tok den på onsdag, ble litt svimmel når jeg tok den (uvanlig for meg), men ellers har den eneste bivirkningen vært at jeg ble stiv og øm i armen.

Sniker.

Tok den fredag og nå som du sier deg, har hatt hodepine. 30+1
Har lest at hodepine og uvelhet kan være bivirkninger av vaksinen. Startet også på Albyl-E blodfortynnende samme dag, og tenkte det kunne være grunnen. Men mye tyder på vaksinen. Nesten godt å vite at flere har reagert med hodepine, selvom jeg ikke unner noen det.. Takk for svar.

Er det anbefalt å ta influensavaksinen? Verken jordmor eller fastlege har sagt noe om det, og jeg har helt glemt å tenke på det før nå.

Tok den igår, litt trøtt etterpå og holdt på og sovne da jeg kom hjem, men helt fin idag.

Er det anbefalt å ta influensavaksinen? Verken jordmor eller fastlege har sagt noe om det, og jeg har helt glemt å tenke på det før nå.
Ja, det er anbefalt. Man tilhører risikogruppen når man er gravid i 2. eller 3. trimester. Du kan lese mer her:

Tok vaksinen på mandag, og i hår fikk jeg litt ømme lymfekjertler undr armen på venstre side - det er vanlig bivirkning, stusset bare litt over at det tok så mange dager.

Er jo ikke sikkert at det henger sammen med vaksinen i det hele tatt… har ellers ikke hatt noen bivirkninger☺️

Jeg fikk hodepine, smerter i kroppen og lav feber (38,3) ca 1 døgn etter vaksinen. Tok den mandag ettermiddag, var ikke helt på topp mandag kveld og tirsdag, men helt fin onsdag. Jeg fikk nok fler bivirkninger enn jeg kunne fått, da jeg allerede var syk da jeg tok den.

Ville tatt den igjen da, heller 1 døgn ubehag enn 1-2 uker alvorlig influensa!

Jeg tok den på tirsdag, og har også hatt hodepine, slapphet og kvalme. Som om plagene fra 1. trimester som hadde begynt å slippe taket, var fullt tilbake igjen! Håper det gir seg snart, er så lei av å gå rundt og være kvalm❤️

Har aldri tatt den før, men fikk ikke noen bivirkninger. Har fortsatt vondt der vaksinen ble satt, føles som et blåmerke, etter fem dager, men det er jo ikke noe å klage på.

Jeg tok den på tirsdag, og har også hatt hodepine, slapphet og kvalme. Som om plagene fra 1. trimester som hadde begynt å slippe taket, var fullt tilbake igjen! Håper det gir seg snart, er så lei av å gå rundt og være kvalm❤️
Hodepinen ble borte hos meg etter 3 dager. Håper du kjapt er på beina igjen.

Back
Topp