Influensavaksina??

Zeitler84

Andre møte med forumet
Hei alle sammen :) Er gravid i uke 22,å det e noen år siden jeg gjorde dette sist.. så lurer jeg på.. burde jeg ta influensavaksine? Med tanke på svineinfluensa å det greierne der? I tillegg lurer jeg på om noen har noen fine oppskrifter på booties til baby? :)

På forhånd takk alle sammen [:)]

Les litt rundt på denne siden, er flere linker og sider om akkurat det.
http://www.pandemi.no/pandemi/risikogrupper/graviditet/

Jeg har akkurat tatt den. Er anbefalt av helsemyndigheter og leger..

Jeg har en datter på 9 måneder nå, og når jeg gikk gravid så var det midt i når svineinfluensaen herjet, men jeg valgte å ikke ta vaksinen, noe jeg er veldig glad for. Opprinnelig så skal ikke gravide ta vaksine på grunn av mulige skader på fosteret. Det kom også fram etter en stund at vaksinen var en stor og mulig årsak til det høye antallet fosterdød.

Men hva man velger er jo så klart individuelt. Men jeg personlig er glad for at jeg valgte å ikke ta den =) Jeg tok heller litt avstand fra de jeg visste var syke, og møtte de heller når de var friske, hvis man tar slike enkle forhåndsregler så skal man klare seg fint :)

ORIGINAL: Elisabeth_N

Jeg har en datter på 9 måneder nå, og når jeg gikk gravid så var det midt i når svineinfluensaen herjet, men jeg valgte å ikke ta vaksinen, noe jeg er veldig glad for. Opprinnelig så skal ikke gravide ta vaksine på grunn av mulige skader på fosteret. Det kom også fram etter en stund at vaksinen var en stor og mulig årsak til det høye antallet fosterdød.
Men hva man velger er jo så klart individuelt. Men jeg personlig er glad for at jeg valgte å ikke ta den =) Jeg tok heller litt avstand fra de jeg visste var syke, og møtte de heller når de var friske, hvis man tar slike enkle forhåndsregler så skal man klare seg fint :)

Dette finnes det ikke noe belegg for!!! Det er anbefalt at alle gravide tar vaksinen og jeg ville absolutt ha valgt det.

Vær så snill å ikke avgjør det ut fra hva folk her inne sier.
Ta en avgjørelse etter å ha lest offisielle dokumenter om saken.

Det finnes gode grunner for å ta den, og gode grunner for å la være.

Back
Topp