Influensa?

Juliette

Forumet er livet
Har nå vært forkjøla i 6 dager. Var hos legen min for to dager siden som sa jeg hadde bihulbetennelse, fikk penecilin for det som jeg har tatt siden. Har ikke blitt noe bedre, føler meg snarere verre. Og i dag våknet jeg med full diare, første gang på disse dagene. Kan det være en influensa?
 
Symptomer: Sår hals, slimhoste, tett nese, tette bihhuler, konstant vondt i hodet, diare, INGEN FEBER.
 
Legger til at første sykedag var i utlandet, natten før vi dro hjem til Norge.
 
Er så sliten og lei og skal jobbe i helgen.
 
Vel..., nå leste jeg akkurat på pakningsvedlegget at vanlige bivirkninger av penecelinen kan være kvalme og diare. Så står det at man ikke bør avbryte behandlingen før tiden, da infeksjonen kan blusse opp igjen.
 
Men jeg har mange dager med tabletter igjen, og det kan vel ikke være så bra for barnet om jeg fortsetter å ha diare?
 
Får ikke tak i legen min nå og i morgen er det helg...
 
Noen som har erfaring med bruk av penecelin under svangerskap?
 
Morsomt å svare seg selv her hihi....[;)]
 
Men hvis andre lurer på det samme, så kan jeg si hva legen sa til meg i dag (fikk til slutt tak i en annen lege der):
 
1. Diarèen kommer mest sannsynlig pga penecilinen
2. Diarè skader ikke fosteret, da fosteret tar opp den nødvendige næringen som trengs nesten uansett mors ernæringstilstand
3. Jeg kan ta idoform i tillegg mens jeg går på penecilin (pluss drikke masse og spise mat bra for magen)
4. Jeg kan gå på penecelinen ut kuren (14 dager) selv om diare, og bli fortere kvitt bihulbetennelsen - eller:
5. Jeg kan avslutte kuren og sykdommen vil lege seg selv, men det vil ta noe lengre tid. Valget er mitt.
 
Til dere som evt lurer på om penecilin er skadelig for fosteret, så er svaret nei. Men tunge antibiotika bør man helst ikke ta.
 
 
 
hehe jeg svarer deg jeg, her og. du får ha god bedring. er nok influensaen som er kommet.
 
Back
Topp