Influensa

Mamma40

Betatt av forumet
Hei:)
Nå i disse influensatider, lurer jeg på hva vi kan bruke som hostedempendene som ikke påvirker babyen?
Her har vi alle vært syk over 1 uke.
Har ikke sovet de siste nettene pga hoste og det gjør så sinnsykt vondt på høyre side i magen når jeg hoster.Hadde dette på slutten av forrige svangerskap og da fikk jeg resept på Cosylan.Skal ringe legen i morgen tidlig og håper på det samme:hungover:

Ringte legevakt når vi lå med influensa tidligere, siden jeg ikke hadde noe crp var det ingenting jeg kunne ta sa hun i telefonen.. God bedring! Håper hosten gir seg fort! Halsdrops, te og sitronvann kan hjelpe

Snakk med legen :-) Og for all del ikke bruk medisiner du har til overs i skapet uten å høre med helsepersonell først. Cosylan vil jo påvirke barnet hvis man bruker det over lengre tid, men står ingenting om hva "lengre tid" er.

Når det gjelder medisinske råd burde man ikke høre på alt som blir skrevet her på forumet... Enkelte deler jo råd som er stikk i strid med råd fra helsemyndighetene, og baserer de på personlig erfaring. Litt lei av å lese: "Det gikk jo bra med mine barn". Man kan jo ikke kaste vekk medisinsk forskning til fordel for synsing og "forskning" utført på et pittelite antall barn.

Jeg har selv slitt med forkjølelse i 2 uker og vært plaget med slimhoste. Tar ingen legemidler annet enn paracet ved ekstrem hodepine/ feber. Men jeg drikker litt sitronbrus. Det virker slimløsende for meg. God bedring :Heartred

Fikk beskjed av jordmor om at litt cosylan på kvelden når man sliter med å få sove er helt greit, og mye bedre enn å slite seg ut pga søvnmangel. Det er mengden man skal være forsiktig med. Men en må selv kjenne på hva som føles riktig, og bruke sunn fornuft.
Det vil alltid være noen som tolker retningslinjer i den ene eller den andre retningen, det er nok derfor de er litt svart/hvitt. Hadde sterk hoste hele jula og lenge etterpå og har hele tiden hatt cosylan i hus fra tidligere. Klarte meg med et glass vann og doc... Men syns det var godt å vite at hvis det ble helt uutholdelig så kunne jeg tatt en skje cosylan uten dårlig samvittighet.

Last edited:
Var hos legen i dag og det viste seg at jeg har lungebetennelse,så nå har jeg fått antibiotika og Cosylan.Har duppet av to ganger i dag;)Etter å ik ha sovet ordentlig på flere netter,føles det godt:)
Håper dere andre holder dere frisk:talk017

Var hos legen i dag og det viste seg at jeg har lungebetennelse,så nå har jeg fått antibiotika og Cosylan.Har duppet av to ganger i dag;)Etter å ik ha sovet ordentlig på flere netter,føles det godt:)
Håper dere andre holder dere frisk:talk017
God bedring! :Heartbigred Flott at du endelig får slappet litt av:happy:

Back
Topp