Influensa

Barnehagelæreren

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Er det noen spesielt å forholde seg til hvis man får influensa og er gravid? Er redd influensan er på tur.. Er så dårlig! Kvalm fra før av, og i går begynte snørr, som etterfulgte med hodepine og enda mer tetthet i dag. Må ha paracet for å få vekk toppene på hodepinen. Håper bare ikke det blir verre, og at det bare er en skikkelig forkjølelse:nailbiting: vet at man blir skikkelig syk ved influensa, og vet det går mye nå, så blir litt «obs» på det.

Gruer meg til å dra på jobb i morgen. Er sykmeldt 30% og har da ikke krav på egenmeldinsdager, og har ikke fri før på onsdag.. :blackeye:
 
Last edited:
Er det noen spesielt å forholde seg til når man er gravid med influensa? Eller muligens influensa da.. Er så dårlig! Kvalm fra før av, og i går begynte snørr, som etterfulgte med hodepine og enda mer tetthet i dag. Må ha paracet for å fungere. Håper ikke det blir verre, og at det bare er en skikkelig forkjølelse:nailbiting:

Gruer meg til å dra på jobb i morgen. Er sykmeldt 30% og har da ikke krav på egenmeldinsdager, og har ikke fri før på onsdag.. :blackeye:

God håndhygiene, masse søvn og slappe av, drikke masse.

Gjerne du bør sykemeldes til du er frisk igjen.

Masse god bedring :Heartred
 
Sniker :)
Om du fungerer med Paracet, er det neppe influensa! Mange tror de har influensa når de har en kraftig forkjølelse, men med influensa er du skikkelig, skikkelig syk. Ofte 40 i feber og så vondt i kroppen at å gå på do er det eneste du orker av mosjon i løpet av en dag.
Sier ikke at man ikke kan være syk med en skikkelig forkjølelse altså, men om feberen ikke stiger kraftig og du ikke blir sengeliggende i 5-6 dager, er det neppe influensa :)
 
Sniker :)
Om du fungerer med Paracet, er det neppe influensa! Mange tror de har influensa når de har en kraftig forkjølelse, men med influensa er du skikkelig, skikkelig syk. Ofte 40 i feber og så vondt i kroppen at å gå på do er det eneste du orker av mosjon i løpet av en dag.
Sier ikke at man ikke kan være syk med en skikkelig forkjølelse altså, men om feberen ikke stiger kraftig og du ikke blir sengeliggende i 5-6 dager, er det neppe influensa :)

Derfor jeg etterfulgte med setningen «eller muligens influensa da», fordi jeg vet det du nevner her. Har ikke hatt influensa siden 2010, og da var jeg STYGG dårlig. Lå på sofaen i feberørska, spydde slim og husker lite av det som skjedde rundt meg :hungover:
Det bare utviklet seg så sykt kjapt, og som gravid blir man absolutt mer «obs». Så håper det ikke utvikler seg videre og kun er forkjølelse ☺️
MEN greit å vite «what to do» om det blir verre med feber og hele pakka;)
 
Derfor jeg etterfulgte med setningen «eller muligens influensa da», fordi jeg vet det du nevner her. Har ikke hatt influensa siden 2010, og da var jeg STYGG dårlig. Lå på sofaen i feberørska, spydde slim og husker lite av det som skjedde rundt meg :hungover:
Det bare utviklet seg så sykt kjapt, og som gravid blir man absolutt mer «obs». Så håper det ikke utvikler seg videre og kun er forkjølelse ☺️
MEN greit å vite «what to do» om det blir verre med feber og hele pakka;)
Jeg hadde en kraftig forkjølelse akkurat, og den var sånn du beskriver. Ble smittet mye fortere enn vanlig, så fikk i alle fall erfare at en har nedsatt immunforsvar som gravid. Begynner ikke influensa med feber og kroppsvondt? Har hørt at den kommer mer kasta på en, ifht forkjølelse, som gjerne utvikler seg mer gradvis. Denne forkjølelsen kom fort, men hadde ikke noe særlig feber, slik man får med infulensa. Jeg tror ikke det er noe særlig å passe på, annet om man blir veeldig dårlig. Men jeg vaksinerte meg på fredag, siden jeg er over 12 uker på vei og kvalm, så jeg gjør det jeg kan for å slippe flere plager enn nødvendig.:p De på legekontoret virket veldig avslappet til hele greia, virket ikke som de synes det var så nødvendig med den vaksina, sånn egentlig:)

Masse god bedring!
 
God bedring:Heartred Vurderer selv vaksinasjon når jeg skal på kontroll til uka. Har tre barnehagebarn og i fjor var jeg mye syk av og på (sånn typisk forkjølelse). Men på nyåret hadde jeg ei god uke med influensa. Helt slått ut av kraftig feber (typ 40 heeeele uka, dag som natt). Kan ikke huske sist gang jeg har hatt det slik før den runda i fjor, men den var heavy! Klarte ikke å få i meg mat, bare det å gå på do var en anstrengelse. Så om jeg kan unngå det i år så gjør jeg gjerne det:cool:
 
Back
Topp