Influensa

julibia

April 2013s Kreative sjel
Sensommerbarna 2019
Desemberskattene 2024
Nå er jeg på 3. dagen med influensasymptomer. Muskelsmerter, tett i luftveiene, tungpusta, hoster, har ikke høy feber..men feberfølelse. Må nok bli hjemme for 3.dagen fra jobb i morgen. Leser at gravide bør kontakte lege ved influensa.. Bør gjerne ringe i morgen da?

Nå er jeg på 3. dagen med influensasymptomer. Muskelsmerter, tett i luftveiene, tungpusta, hoster, har ikke høy feber..men feberfølelse. Må nok bli hjemme for 3.dagen fra jobb i morgen. Leser at gravide bør kontakte lege ved influensa.. Bør gjerne ringe i morgen da?

Hvor langt er du på vei?
Her er fra helsedirektoratet:
Noen personer har større risiko for å utvikle alvorlig sykdom eller komplikasjoner hvis de får influensa. Disse personene bør vaksinere seg mot influensa og kontakte lege hvis de blir syke.

Du er i en risikogruppe hvis du
  • er gravid etter 12. svangerskapsuke
https://helsenorge.no/sykdom/lunger-og-luftveier/influensa

Kan lese her om når du bør kontakte lege.

Ellers god bedring ❤️er ikke noe godt å være gravid og syk!

Hvor langt er du på vei?
Her er fra helsedirektoratet:
Noen personer har større risiko for å utvikle alvorlig sykdom eller komplikasjoner hvis de får influensa. Disse personene bør vaksinere seg mot influensa og kontakte lege hvis de blir syke.

Du er i en risikogruppe hvis du
  • er gravid etter 12. svangerskapsuke
https://helsenorge.no/sykdom/lunger-og-luftveier/influensa

Kan lese her om når du bør kontakte lege.

Ellers god bedring ❤️er ikke noe godt å være gravid og syk!
Takk for svar.. Det var dette jeg leste da jeg fant ut jeg burde kontakte legen. Hadde liksom ikke tenkt at jeg måtte det, men best å være sikker. Kan jo være greit med sykmld også i og med at jeg blir borte noen dager..

Takk for svar.. Det var dette jeg leste da jeg fant ut jeg burde kontakte legen. Hadde liksom ikke tenkt at jeg måtte det, men best å være sikker. Kan jo være greit med sykmld også i og med at jeg blir borte noen dager..

Ja, det er greit å bli ordentlig frisk ellers blir man hanglende lenge.

Var og bestilte meg influensavaksine nå. Er ikke virkning før om 2 uker uansett, så da er vel toppen over uansett :p

Var og bestilte meg influensavaksine nå. Er ikke virkning før om 2 uker uansett, så da er vel toppen over uansett :p
Det kan hende, og jeg ser mange argumenterer sånn. Men man kan jo fremdeles smittes selv om toppen er over. Lurt å ta den :)

Vaksinen har jeg ikke tenkt på engang, men nå er jo det for seint da.. Fått legetime nå om ca 1 t. Verre i dag enn i går, mannen vurderer å komme hjem fra jobb... Føler meg helt hjelpesløs, kan ikke huske å ha vert så slakk faktisk.
Heldigvis hadde mamma fri i dag så hun kunne levere og hente i bhg.

Ingen influensa her nei, men Lungebetennelse. Så det var bra jeg kom meg til legen, fikk pencilin etter å ha snakket med gyn på sykehuset, så håper den virker snart.

Back
Topp