Influensa

ECB

Glad i forumet
jeg har nå fått influensa. Har ikke vært så syk på mange år.
Jeg ser ut som donald duck når han er syk. Nyser å hoster å renner fra øyne å nese.
Å nå har jeg måtte begynne å bruke bind. For hver gang jeg nyser så tisser jeg litt. Holder på å bli gal.
Men mitt store spørsmål her er : hva kan jeg ta av febernedsettende? Jeg tar vanligvis ikke noe form for medisiner når jeg er gravid. Men nå begynner jeg å få ganske febersmerter og er redd for at kroppstemperaturen ikke skal være helt bra for lillemor. Spesiellt ikke hvis feberen går mer opp.

Du kan ta paracet, det er ok som gravid. Riktig god bedring :) ps: den tissinga kjenner jeg meg dessverre igjen i. Bruker truseinnlegg daglig i tilfelle jeg plutselig må nyse.

Du bør ikke la feberen gå over 38 når du er gravid. Da må du ta Paracet. Men ikke ta Ibux.

God bedring! Jeg hadde influensa selv, varte i to uker og var dårlig i tre uker...

Prøv å få i deg nok drikke og mat og hold ut. Klem

Du bør ikke la feberen gå over 38 når du er gravid. Da må du ta Paracet. Men ikke ta Ibux.

God bedring! Jeg hadde influensa selv, varte i to uker og var dårlig i tre uker...

Prøv å få i deg nok drikke og mat og hold ut. Klem
Dette er dag to for meg og jeg er mer dårlig enn jeg kan huske å noen gang ha vært. Så gruver meg til fortsettelsen.
Drikker heldigvis mye. Men begynner å blir ganske hovven i halsen så er værre med spisinga. Mannen har kjøpt nudler til meg og rett i koppen.

Du kan ta paracet, det er ok som gravid. Riktig god bedring :) ps: den tissinga kjenner jeg meg dessverre igjen i. Bruker truseinnlegg daglig i tilfelle jeg plutselig må nyse.
Jeg har tatt knipeøvelser nesten hver dag siden jeg var 16. Tydelivis hadde det liten effekt.
Mannen fikk litt panikk når jeg spurte om han kunne kjøpe truseinnlegg til meg.

Jeg har tatt knipeøvelser nesten hver dag siden jeg var 16. Tydelivis hadde det liten effekt.
Mannen fikk litt panikk når jeg spurte om han kunne kjøpe truseinnlegg til meg.
Må nesten le, samboeren min så ut som et spørsmålstegn når jeg la truseinnlegg i handlevogna. «Trenger du sånne nå når du er gravid?» Jeg bare mumlet noe om utflod og gikk videre

Du kan spise paracet[emoji5]

Har ikke hatt influensa selv, men en grusom forkjølelse som har vært kraftigere enn noen gang før og i tillegg nå ørebetennelse.. aldri før vært så syk som jeg er nå de siste ukene..

Tålmodighet må du smøre deg med [emoji8]
Husk at slimhinnene allerede er hovne nå som du er gravid og dermed vil det bli naturlig og bli sykere enn om du ikke hadde vært gravid.. og immunforsvaret er jo også dårligere nå fordi kroppen din har fokuset på noe annet enn deg, nemlig babyen..

Smoothie frister kanskje, eller yoghurt? Is lindrer litt i halsen der og da selv om det ikke er så sunt så får du i allefall i deg noe [emoji5]
Pasta? Suppe?

God bedring [emoji5]

Kok opp kjøttbuljong , drikk det og pakk deg under dyna og sov og svett ut feberen [emoji1360]
Hosten og den rennende tette nasen har jeg desverre ikke funnet ut hvordan jeg skal bli helt kvitt [emoji53] føler jeg har vært syk gjennom hele svangerskapet til nå [emoji53][emoji53]

Nettopp ferdig med influensa [emoji1373] Jeg brukte Paracet, brusetabletter med C-vitamin og nesespray fra otrivin (fikk beskjed av legen av den skulle være trygg) [emoji5] Husk mye væske!

Hadde influensa jeg også, så jævlig vondt overalt. Hadde ikke hatt det siden barneskolen. Hadde nok litt feber, men får veldig sjeldent det heldigvis så den var ikke høy. Det er vel ved høy feber og eventuelt lungebetennelse som er skummelt for mini. Så bli hjemme til du er frisk!

God bedring :)

Back
Topp