Influensa

Vårbarnet

Blir kjent med forumet
Hei graviditetsorakler...
Etter 20 uker med Hyperemesis og deretter fem uker med ulike luftveisinfeksjoner som endte i bihulebetennelse skulle jeg begynne å jobbe litt igjen. Men...kroppen er så svak... Var en halv dag (!) på jobb... Deretter smalt influensaen inn. Er på tredje dagen med feber nå og er også blitt dårlig i magen. Nå er jeg bekymret for lille i magen... Har vært på legevakten, men de tok på en måte ikke graviditeten med i beregningen og var mest interessert i å få meg hjem.

Erfaringer? Er det noe jeg skal gjøre foruten å spise/drikke? Kan vel ikke akkurat ringe sykehuset når jeg er 22 uker på vei?!

Viktig å holde feberen nede.

Hold feberen nede ( 2stk 500mg paracet inntil 4 ggr pr døgn), hold deg i ro og få i deg rikelig med væske. Lille i magen klarer seg, den får det den skal ha. Men om Du blir dårligere, ring føden.

Bare fordi jeg er nysgjerrig: tok du influensavaksinen? Bare lurer på om den virker mot sesongibfluensaen i år :)

Nei dessverre, fikk aldri tatt vaksinen fordi jeg har vært i så dårlig form med andre plager....

Tror ikke du skal bekymre deg for bebis.. Jeg har akkurat ligget en uke med lungebetennelse og gått på hestekur med penicillin. Er enda sykemeldt og må ta det med ro.
Så lenge du får i deg væske så er det det absolutt viktigste! Babyen tar det den trenger av lagrene dine.. Men jeg er slik jeg da at kjenner du at en Paracet på 500mg hjelper så ville jeg holdt meg til det. Men det er meg og hva jeg selv gjør.
Det du må gjøre nå er heller å ta det med ro.. Immunforsvaret trenger nok tid før det er oppe og går skikkelig igjen, så ro og hvile er vel kanskje den beste medisin nå.

God bedring fra en annen "syking" !:-)

CRP var bare steget fra 22 til 30 så legen mener fremdeles det ikke er noe å gjøre med, utenom hvile, mat og drikke.

Jeg er fremdeles helt sengeliggende og holder snart ikke ut halssmertene.

Jul 2016: avlyst

Jeg hadde influensa når jeg gikk gravid med junior. Riktignok 12 år siden. Lå rett ut i 3 dager med høy feber. Verken drakk eller spiste da jeg var helt i koma og alt for syk til å komme meg ut døra. Husker absolutt ingenting. Våknet liksom og 3 dager var fullstendig borte.. Så jeg må virkelig hatt høy feber.
Men alt gikk fint med junior. Er verst for oss :)

Jeg hadde influensa når jeg gikk gravid med junior. Riktignok 12 år siden. Lå rett ut i 3 dager med høy feber. Verken drakk eller spiste da jeg var helt i koma og alt for syk til å komme meg ut døra. Husker absolutt ingenting. Våknet liksom og 3 dager var fullstendig borte.. Så jeg må virkelig hatt høy feber.
Men alt gikk fint med junior. Er verst for oss :)

Godt å høre! Jeg har klart å sette meg opp i sittende i dag ... 9 dager siden influensaen startet. Feberfri, men kaktus i halsen. Helt hvit belegg over hele tunga... men bare dette ikke er farlig for lille så går det vel bra...

Godt å høre! Jeg har klart å sette meg opp i sittende i dag ... 9 dager siden influensaen startet. Feberfri, men kaktus i halsen. Helt hvit belegg over hele tunga... men bare dette ikke er farlig for lille så går det vel bra...

God bedring til begge to :)
Bare sånn til info, har man hatt influensa et år er man immun i 4-5 år etter er det vell :) Så det er jo enda godt!

Helst på slutten av svangerskapet det er risiko for oss gravide :) så det går nok bra :)

Back
Topp