Influensa

Girl1990

Glad i forumet
Er 9 uker på vei og har fått en kraftig influensa. Startet på fredag. Blei faktisk frisk på søndag men i går kveld startet det på nytt men ennda verre :( tett i nesen, vondt i hals, tung i hode og kropp. Ligger strak ut og har nesten ikke spist noe på 2 døgn. Kjenner jeg er beskymmret for den lille i magen når jeg er så syk. Håper det ikke er farlig å få influensa.
 
dra til lege å sjekk deg, feber over 39 er ikke bra for fosteret.
jeg er innlangt nå med nyrebekkenbetendelse
 
Problemet er bare at jeg er bortreist. Er på besøk hos foreldrene mine og de vet ingenting. Skal på juleshopping nå snart. Kjenner det er litt dilemma dette er. Får i meg litt drikke hvertfall og har ikke målt temp :) håper det blir bedre etterhvert. Skal egentlig reise til Oslo på torsdag med samboeren :)
 
selvom du er bortreist har du rett på legehjelp der du er. reis på legevakta. jeg lå med 40 i feber da jeg var 4 uker på vei. det har gått bra, men det var vondt og jeg var redd.. lykke til og god bedring <3
 
selvom du er bortreist har du rett på legehjelp der du er. reis på legevakta. jeg lå med 40 i feber da jeg var 4 uker på vei. det har gått bra, men det var vondt og jeg var redd.. lykke til og god bedring <3

Takk for gode råd :) få se det an. Kaldsvetter. Trur ikke jeg har så mye feber. Skal se det an til i morgen. Er jeg ennda dårlig på tordag blir nok turen avlyst og en tur til legen.
 
God bedring! Fikk influensalignende sykdom like etter befruktning i begge mine graviditeter, med mini endte jeg med tamiflu fordi det var midt i svineinfluensaen. Ingen skade skjedd med han, ble noe penicillin denne gangen og spiren sitter no så har nok gått bra der og. Men ikke godt å være syk og gravid. Du vet, at om det er en gutt i magen, så har du jo såpass mye mannegener i deg at du risikerer å få manflu :p:D DA blir man pjusk da.
 
God bedring! Fikk influensalignende sykdom like etter befruktning i begge mine graviditeter, med mini endte jeg med tamiflu fordi det var midt i svineinfluensaen. Ingen skade skjedd med han, ble noe penicillin denne gangen og spiren sitter no så har nok gått bra der og. Men ikke godt å være syk og gravid. Du vet, at om det er en gutt i magen, så har du jo såpass mye mannegener i deg at du risikerer å få manflu :p:D DA blir man pjusk da.

Takk :) aldri vært så dårlig under influensa før. Skikkelig sytepave. Orker ingenting. Skulle ikke forundre mg om det er en liten gutt inni der :D
 
Er 9 uker på vei og har fått en kraftig influensa. Startet på fredag. Blei faktisk frisk på søndag men i går kveld startet det på nytt men ennda verre :( tett i nesen, vondt i hals, tung i hode og kropp. Ligger strak ut og har nesten ikke spist noe på 2 døgn. Kjenner jeg er beskymmret for den lille i magen når jeg er så syk. Håper det ikke er farlig å få influensa.

Om man får temp over 38, så bør du ta paracet. Høy temperatur kan være farlig for fosteret. Utover det er ikke influensa farlig. Men sørg for nok ro og hvile :)
 
Har en gutt med 40 I feber I dag og håper det ikke er smittsomt. Ta en tur til legen, det vil nok hjelpe.
 
Back
Topp