Influensa vs vaksine, nei takk, ingen...

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Hei dere!

Anbefalingen fra myndighetene er jo nå å vaksinere seg mot svineinfluensa i 2. og 3. trimester. Samtidig vil de fleste gravide bli friske uten komplikasjoner ved smitte... Jeg skrev så kjekt her om dagen at jeg ikke skulle ta vaksinen, men når jeg nå ser at H1N1 er ganske utbredt nå i vinter blir jeg likevel usikker... Har en jobb med relativt stor smitterisiko(mye barn,mye folk).

Håper jo, bank i bordet, å slippe både virus og vaksine, men hva gjør og tenker dere jenter, nå som denne influensaen viser seg å bli nokså vanlig i år?

Plutselig en tviler, jeg :-/

Nei eg ska aldri ta den vaksinen..!! Den e ikkje nok forsket på, og det var mange som fikk alvorlige bivirkninger av den sist den blei anbefalt å ta..

Jeg er usikker. Skal høre hva legen min mener på fredag:)

Jeg skal ikke ta den, synes det er for skummelt å ta en vaskine som er så lite forsket på og med så mange alvorlige bivirkninger som kom frem etter sist "runde".

Har egentlig ikke tenkt på det enda. Kommer nok litt ann på hvilke anbefalinger som kommer. Tok svineinfluensavaksinen i 2009, og opplevde heldigvis ingen bivirkninger.

Jeg tok den sist det var aktuelt, å etter det har jeg vært veldig lite syk.. Jeg skal høre med legen hva hun mener i morgen.. Syns denne smitten er VELDIG skummel, så får se i morgen hva hun mener :)

<3 Lille mirakelet vårt <3

Si fjerne i fra hva legene deres sier, dere som skulle sjekke med dem :-) jeg heller mest mot ikke å ta den,men....

Jeg er skeptisk, til tross for at årets vaksine ikke er den samme som i 2009. Den gang var det en relativt nyutviklet vaksine (Pandemrix), denne gangen er det en vaksine som er brukt i mange år (Influvac). Jeg er vel sånn ca i andre trimester (eller snart i hvertfall - 12+2), og burde kanskje ta den siden jeg møter mange syke folk i forbindelse med jobben. Men så var det denne tvilen da. Jeg tror jeg lander på å la være å vaksinere meg, og håpe på det beste. Jeg har bare hatt influensa to ganger i mitt liv, og det begynner å bli ganske mange år siden.

Jeg er i prinsippet veldig for vaksinasjon men bare på vaksiner som er nok forsket på over tid. Den forrige typen hadde alvorlige bivirkninger for enkelte som en av min eldste sønn sine kompiser i barnehagen som nå lider av narkolepsi som følge av vaksinen så jeg holder meg LANGT unna denne typen også.

Jeg tok den ikke når jeg var gravid i 2009. Da var halve klassen min borte pga sykdom på det verste og mange av kollegaene. Det gikk bra. Var forkjølet, men ble aldri skikkelig syk. Man blir veldig usikker når media skriver om det hele tiden. Her har verken mann eller toåringen tatt vaksine.

Jeg hadde vel egentlig bestemt meg for å ikke ta vaksinen.
Men våknet etter en veldig urolig natt med mange tanker og er veldig i tvil.
Men tror ikke jeg kommer til å ta den.
Må vurdere det litt tror jeg...

Jeg tror jeg kommer til å ta den hvis jeg får lov. Det er IKKE samme vaksine som i 2009, selv om jeg tok den også. I år er det den samme de har brukt i maange år.

Back
Topp