Influensa vaksinen

Gs_

Første møte med forumet
Hei!
Er så usikker på om jeg skal høre på anbefaling eller ikke. Jeg har termin 10/10, legen anbefaler å følge retningslinjer mht influensa vaksinasjon. Men burde jeg egentlig ta dette så tett opp til fødsel om jeg ev sku ende å bli dårlig etter vaksinen? Noen tanker og erfaringer rundt dette? Noen som har tatt vaksinen så tett opp til fødsel? Grunnen jeg selvfølgelig ikke har kunnet tatt før er jo nemmelig fordi den ikke er kommet før nå.
 
Føler på samme usikkerhet. Men har ingen erfaring. Har ikke tatt den før. Men kikhostevaksinen hadde jeg ikke så god erfaring med, så var ikke så sugen på ei ny vaksine…
 
Har dessverre ingen erfaring med å ta vaksine rett før fødsel, så det kan jeg ikke svare deg på. Men om du velger å ikke ta den så er du nok ikke alene om det. Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å ta den, fornyet har aldri pleid å ta den før heller, så tenker liksom hvorfor skulle jeg gjøre det nå? Jeg har også fått innkallelse bare noen dager før termin, så jeg er veldig usikker… men lener mest mot å la være å ta den…
 
Har du tatt influensavaksinen før og blitt dårlig?

Jeg fikk tatt vaksinen nå 1 dag før keisersnitt, og syns det var helt tipp topp, men det er opp til hver enkelt hva de velger tenker jeg. Jeg tar den hvert år og har ikke blitt dårlig av den før.
 
Har tatt den mange ganger tidligere, og aldri blitt dårlig. Skal ringe i morgen for å få bestilt time.
 
Back
Topp