Influensa vaksine

*Mai11&Nov13og18?*

Glad i forumet
har dere tenkt å vaksinere dere?
Evt er det anbefalt?

Har ikke gjort det med mine to tidligere svangerskap, men ser det er nye anbefalinger nå.

Jeg tok ikke forrige gang og kommer ikke til å ta nå heller :) Sist gang jeg var gravid fikk jeg sambo til å ta, men fastlegen min rådet meg til å ikke ta. Men det var vaksine mot svineinfluensa (eller noe lignende). Ville tatt det opp med legen din :)

Lurer litt på det ... Er gravid i tredje trimester og jobber i helseyrket så bør jo egentlig gjøre det, men legen eller jordmor har ikke nevnt noe for meg om å gjøre det:bored: Lurer på om jeg skal spørre neste gang jeg har kontroll hos jordmor ..

Sniker fra Desember 2017 forumet . Lurer litt på det ... Er gravid i tredje trimester og jobber i helseyrket så bør jo egentlig gjøre det, men legen eller jordmor har ikke nevnt noe for meg om å gjøre det:bored: Lurer på om jeg skal spørre neste gang jeg har kontroll hos jordmor ..

har dere tenkt å vaksinere dere?
Evt er det anbefalt?

Har ikke gjort det med mine to tidligere svangerskap, men ser det er nye anbefalinger nå.

Det er anbefalt å ta den etter uke 12. Jeg ble litt bekymret, jobber i helsevesnet og vi blir anbefalt å ta den hvert år pga hensyn til pasienter med lavt immunforsvar. Tok vaksinen dagen før positiv test, altså før jeg visste jeg var gravid. Håper inderlig det går bra!

Jeg tok vaksine uka før jeg fant ut at jeg var gravid[emoji4] Er sykepleier, så vil ikke bære smitte til pasienter, men ville tatt den uansett! Sesonginfluensa vaksina er trygg, og den er viktig å ta for personer i risikogruppen. Kan få veldig alvorlige utfall dersom man får influensavirus som gravid, så vil anbefale det på det sterkeste[emoji173]

Det er anbefalt å ta den etter uke 12. Jeg ble litt bekymret, jobber i helsevesnet og vi blir anbefalt å ta den hvert år pga hensyn til pasienter med lavt immunforsvar. Tok vaksinen dagen før positiv test, altså før jeg visste jeg var gravid. Håper inderlig det går bra!

Samme her[emoji85] Det går nok veldig bra[emoji173]

Back
Topp