Influensa og korona- vaksine

Ja! Tok influensavaksine i dag og tenker å dra på drop in vaksine mot korona om ei veke.

Jeg har tenkt å ta begge :) skal høre med legen på fredag om når jeg tidligst kan ta dem, så skal jeg bare få det gjort

Skal ta influensavaksinen nå som jeg er i andre trimester. Ettersom at det ikke er lenge siden jeg tok andre dose, har fastlege og jordmor foreløpig anbefalt meg å vente med dose tre. Mulig jeg heller tar den like etter jeg har født.

Tok 3. koronavaksine i går, og tenker å prøve å få tatt influensavaksina i nesteuka.

Noen som vet om influensavaksina vanligvis gir mye bivirkninger?
Blir alene med 5-åringen til uka, og formen er ikke formidabel i utgangspunktet hehe

Tok 3. koronavaksine i går, og tenker å prøve å få tatt influensavaksina i nesteuka.

Blir alene med 5-åringen til uka, og formen er ikke formidabel i utgangspunktet hehe

Jeg har tatt den i mange år, og aldri fått noen bivirkninger!:happy: Ikke som jeg har lagt merke til hvertfall, men mulig jeg har vært heldig?!:hilarious:

Akkurat bestilt time til vaksinasjon neste fredag, da er jeg 14+1! :nailbiting: Håper jeg slipper unna bivirkninger!:rolleyes:

Jeg har egentlig bare én dose fra ifjor sommer, pluss gjennomgått covid i september.. Syns det er betryggende å ha en ekstra dose til nå, selv om infeksjon skal gi mange antistoffer det og.

Jeg tar også influensavaksinen hvert år - aldri opplevd bivirkninger :gen014

Legen min sa de fleste ikke merket noe, men noen få fikk litt influensasymptomer.
Jeg ble dårlig en dag bare, frysen og vondt I kroppen. Men det gikk fort over :happy:
men hadde ekstremt lite blod og jern på det tidspunktet, så mulig det spilte inn.

Jeg tok coronavaksinen i dag og skal ta influensavaksinen om en ukes tid. Jordmor anbefalte meg å ta coronavaksinen først, og deretter influensavaksinen :)

Fikk ingen bivirkninger. Litt sår arm om jeg la meg til å sove på venstre side, men det var det :joyful:

Har tatt influensavaksinen og skal ta booster til covid. Forventer øm arm, men vil uansett be vaksinatør aspirere.

Jeg fikk beskjed fra jordmor at de har nett fått noe nytt skriv fra fhi at gravide ikke skal ta 3.dose og at 2 er nok?! Så jeg skal ikke ta 3.dose

Jeg fikk beskjed fra jordmor at de har nett fått noe nytt skriv fra fhi at gravide ikke skal ta 3.dose og at 2 er nok?! Så jeg skal ikke ta 3.dose
Hmmmm, det høyrest veldig rart ut! :eek: Står ingenting om dette på FHI sine nettsider… Eg får tett oppfølging på føden på Rikshospitalet og der var dei iallfall tydelege på at dei anbefaler alle gravide å ta boosterdose / eller dose 1 og 2 for dei uvaksinerte. Hadde vore interessant å sjå dette skrivet…

Hmmmm, det høyrest veldig rart ut! :eek: Står ingenting om dette på FHI sine nettsider… Eg får tett oppfølging på føden på Rikshospitalet og der var dei iallfall tydelege på at dei anbefaler alle gravide å ta boosterdose / eller dose 1 og 2 for dei uvaksinerte. Hadde vore interessant å sjå dette skrivet…
Ja hun nemnte det ikkje hadde noe for seg om st vi fikk bedre beskyttelse men at booster var for å ikke smitte videre… og at sa var 2 doser nok. Fikk ingen helsegevinst for mor og barn p ta en tredje dose veldig rart når mange andre tar

Back
Topp