Influensa og gravid

2Mammaer2barn

Flørter med forumet
Hei flotte folk!
Min kjæreste er jo 9 uker på vei nå men har hatt en skikkelig influensa og ligget med veldig høy feber i hele helga, på bedringens vei nå, men vet dere hvor mye det påvirker bebin?
Jeg ser jo nesten for meg at hun hoster ut babyen snart feberen er nede nå og hun har ikke hatt noen blødninger eller noe, men hun er bare bekymra pga høy feber i helga. kan de være god nok grunn å få en ul for å sjekke at alt er bra?

Sånn ut fra hvordan du beskriver det (høy feber i ei helg + hoste og allerede på bedringens veg) så høres det nesten ikke ut som influensa... Men kun en lege kan gi svar på dette :) Hvis dere er bekymret så ring jordmor + lege og få litt veiledning! :)

Ja nei hu har vært syk i 3 uker ca av og på, men siste 4 dagene med feber, så legen mente og det var nok influensa, jeg bare nevnte ikke istad hele forløpet :) okay tusen takk:)

Sniker fra november.

Mener å ha lest at influensa ikke er farlig for fosteret i første trimester :) jo lengere ut i svangerskapet, jo større blir risikoen.

Ikke helt det samme, men jeg fikk selv influensa bare noen dager etter el, og tenkte jo at kroppen må ha mer enn nok med å «ta seg av influensaen», så hadde lite tro på at det kom til å klaffe den pp. Men til tross for ekstrem influensa så ble jeg gravid gitt :D

Men er dere usikker er det selvfølgelig innafor å kontakte lege :)

Jeg har influensa nå, på femte dagen. Holder feberen nede med en Paracet når det er nødvendig. Ellers blir det mye søvn og mye drikking av vann. Hadde også influensa da jeg var gravid med førstemann, da hadde jeg høyere feber enn nå, over flere dager. Legen ba meg passe på å drikke nok, og ta Paracet for å forhindre for høy feber. Fikk da beskjed om at den lille i magen tåler mye og det eneste jeg måtte passe på var temperaturen :)

Ville også passet på at feberen ikke blir for høy, ellers går det nok helt fint :)

Det går nok fint! Spirer er stort sett ganske robuste til tross for alle disse SA/MAene man hører om inne på dette forumet :) Men du må kjenne på hva du er komfortabel med og er du i tvil så tar du kontakt med fastlegen/jordmor :)

Back
Topp