Influensa og feber

førstegangsmor,endelig:)

Flørter med forumet
Litt urolig, har fått en ganske kraftig influensa med masse feber. Vært slått ut siden igår og er nå veldig urolig for den lille i magen. Står så mye forskjellig på nettet og er redd for at feberen skal skade fosteret eller stresse. Noen som har erfaringer med influensa og graviditet? Burde jeg dra til legevakten? Vil helst ikke, da jeg er så slapp og utafor. Best å ligge i senga føler jeg...

Det er ikke skadelig å ha feber når en er gravid. Det går ikke utover babyen. Influensa går bare over av seg selv, er ikke så mye en kan gjøre.
Håper du blir fort frisk! Masse god bedring:)

Termin 09.februar med første frøet:)

Huff, bare legg deg godt under dyna og slapp av. Drikk masse vann, og bare tenk på deg selv! Bebisen går det nok veldig fint med :) Det er vel helst tidlig i svangerskapet det kan (og da legger jeg samtidig vekt på kan ;) ) være uheldig med høy feber, men så vidt jeg vet er det i starten av 1 trimester :) Så ikke bekymre deg for den lille :) Men skulle feberen bli langvarig og samtidig høy (over 39 grader) så kan du kontakte legen din.
Masse, masse god bedring :)

- Flittig bruker av app'en ;)

Tusen takk for svar. Ringte legevakten igår og fikk akkurat samme svar. Hun sa den lille er godt beskyttet inni magen. Surkler og er tungt nederst i lungene idag så har fått time hos fastlegen. Må uansett dit da jeg startet i ny jobb (barnehage, ikke rart jeg er syk) for noen uker siden, og trenger sykemelding. Håper han sier det er influensa og at jeg ikke brygger på noe mer. Tusen takk for god bedring og gode ord! Blitt veldig glad i dette forumet og

Back
Topp