Influensa medisin klar for oss gravide

Mammamais

Elsker forumet
Leste på dagbladet at det er hentet ut influensamedisin fra beredskapslageret til bruk for oss gravide om vi eller noe av våre nærpersoner skulle bli smittet. Godt vi blir tatt vare på da[:)].

http://www.dagbladet.no/2009/08/16/nyheter/innenriks/svineinfluensa/pandemi/7674426/

Hørte det på radion, gravide bees å ringe sin lege hvis noen i deres husstand blir syke, men trodde det var litt sent jeg da, man er vel smittebærer før man får symptomer?

Det er vel da Relenza, skal benyttes. Vet ikke hva den gjør men står at den er aktuelt i tilfeller der gravide kan være eksponert for smitte av personer i nære relasjoner før de er syke. Hadde ikke hørt om den før...[8|]

Får bare håpe at både vi og våre nære holder oss friske, så slipper vi unna [:)].

ORIGINAL: storelillemeg84

jeg har hørt at tamiflu påvirker fosteret, men at forskerne ikke vet hvordan, så jeg syns det er skummelt jeg... er litt småskeptisk på den[&:][8|]

Jeg er veldig skeptisk, er i alle fall helt sikkert på at den ikke vil bli brukt forebyggende her i huset! Lukter svidd millionbusiness lang vei synes jeg.

Hilsen ei som kanskje har sett en konspirasjonsvideo eller to for mye[;)]

Back
Topp