Influensa - hva med barnet?

Annie1

Flørter med forumet
Blir babyen i magen påvirket når mor er syk?

jordmoren min sa at var mor syk så ble barnet "sykt". men ikke på samme måte som oss, barnet klarer seg fint inni magen når mor er syk.
så tror ikke du trenger å bekymre deg.

det eneste jeg har hørt er at vannkopper/ rødehunder er ikke så bra å få når man er gravid.

ORIGINAL: LinnOgKent

Ha influensa "med god samvittighet". Ikke farlig for barnet[:D]

Oj... sånne ting har jeg ikke tenkt på engang jeg... [8|] Men da kan jeg altså få influensa, da. Bra å vite! [;)]

du kan nesten si at det er bra å få influensa og sånt når du er gravid (ikke røde hunder eller vannkopper - en av dem er farlig for fosteret), for da er får barnet antistoffer som gjør at det er beskyttet det første halvåret etter at det er født.

en ting til - jordmor sa i dag at om mor har feber er det bedre om hun tar febernedsettende enn at hun ikke gjør det... fordi barnet ikke kan regulere temperaturen sin.

ORIGINAL: lenemor

du kan nesten si at det er bra å få influensa og sånt når du er gravid (ikke røde hunder eller vannkopper - en av dem er farlig for fosteret), for da er får barnet antistoffer som gjør at det er beskyttet det første halvåret etter at det er født.

Steike!! *tar meg en joggetur i trusa og bh'en, på jakt etter en influensa* [:D]

ORIGINAL: tullmusa

Steike!! *tar meg en joggetur i trusa og bh'en, på jakt etter en influensa* [:D]

syns jeg ser deg... dessverre får man ikke influensa gjennom å fryse - da blir du bare forkjølet (og forkjølelse er ikke virus, så man danner ingen antistoffer). Influensa får du gjennom smitte fra andre - om du går naken eller er kledd for polferd...

Takk for mange fine svar! Jeg slapper av igjen [:D]

Back
Topp