Influensa eller forkjølelsesvirus??

Tessaloniki

Flørter med forumet
Hei,

Jeg må bare få sagt det, men begynner snart å bli gal av å være syk, og gravid! Nå har jeg hatt stygg hoste, sår hals, tett/rennende nese, vonde bihuler og vært puslete siden tirsdag. Ikke får jeg sove om natta heller. Føler meg som en levende zombie her jeg går. Jeg er i slutten av uke 38. Dette er ikke behagelig, og jeg er veldig engstelig for å føde tidligere pga denne syken. Jeg er jo helt utslitt! Var ille nok at vekta og magen, samt kynnere og nedpress, gjorde det vanskelig å sove om nettene. Men nå har jeg dette i tillegg.

Er det noen som vet hvorvidt dette viruset som går, eller om influensa er farlig for meg og barnet? Det jeg mener er, burde jeg ringe sykehuset eller legen for time? Har bare tatt litt paracet for hodepine og for litt søvn, men det hjelper ikke lenger. Er der at jeg kunne tenke meg å bli innlagt. Er så sliten!!
Noen arme råd til en meget sliten dame???
 
Ta en tur til fastlegen eller legevakten. Det kan være lungebetennelse som må behandles med penecelin. Må det behandles er det best å komme snart i gang! Er ikke all antibiotika som kan brukes i svangerskapet.
 
Influensasesongen er her, og mange som har vore eller er sjuke. Dersom du går tre dagar med feber er det lurt å ta seg ein tur til lege for å sjekka om det kan vera ein bak. infeksjon, har og vore mange som har fått atypisk lungebetennelse etter influensa i år. Men influensa er ikkje noko å bekymra seg over i seg sjølv, er eit kjipt virus det berre er å krype under dyna saman med masse drikka for å bli kvitt. Er du bekymra så er det alltid best å ta ein Tlf for mykje til lege/jordmor, enn ein for lite! Masse god betring!
 
Jeg hadde influensa med ørebetennelse under fødselen og det er ikke til å anbefale;) 
 
Tusen takk for alle svar.
Det viste seg at jeg skulle føde denne kvelden/natta. Skjønner ikke hvordan jeg klarte det, med tanke på hvor sliten og syk jeg var, men det gikk utrolig nok kjempe bra! Var akkurat som om sykdommen tok en pause da fødselen satt i gang.Ringte jo føden bare minutter etter dette innlegget vedr. hva jeg kunne ta for å redusere smerter og hva jeg kunne gjøre for å slappe av. Jeg fikk anbefalt 2 paracet, noe jeg tok, men det hjalp ikke. Jeg skulle føde denne kvelden jeg. Kan hende det hjalp bittelitt på riene da...

Nå som det hele er over, og sykdommen begynner av avta så fikk jeg halsbetennelse. Så typisk! Jaja, skal ikke unnslippe noe i disse dager skjønner jeg.
Gudskjelov er alt i orden med lille jenta vår:)
 
Back
Topp