Influensa eller forkjøla?

Ugleline

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Jeg har klart å bli syk, ikke fordi jeg er ute å tråkker, men samvoer jobber jo og har så fint komt hjem og snakket om folk på jobb som føler de begynner å bli syke :bag:

I går begynte det med at jeg kjente meg litt små uggen som i at jeg brygget på noe, og iløpet av kvelden så ble jeg skikkelig tett i nesen. Og tett i pappen :bag: tok 2 paracet utover kvelden, siste før jeg la meg, for sikkerhetsskyld.

Er bedre i dag, men er jo litt sånn urv i kroppen enda, og fortsatt er en av neseborene mer eller mindre tett. Men hvordan skal jeg vite om dette er influensa eller forkjølelse? Er jo ikke bra å ha influensa når man snart er 33 uker :bag: selvom jeg har jo ikke feber eller noe da...

Høres ut som en typisk forkjølelse siden du beskriver at du er tett. Når jeg får influensa får jeg mer kroppsverk, muskelsmerter og feber. Men er jo forskjellig for alle! Det er som regel helt ufarlig å få influensa som gravid forresten, selv om det er noe økt risiko for å bli skikkelig dårlig :Heartred

Sniker
Det er stort sett ikke noe farlig med influensa som gravid, ved mindre du har langvarig høy feber som ikke går ned eller får pusteproblemer som følge av feks bronkitt eller luftveisirritasjon under influensa.
Jeg har ellers aldri vært så dårlig av forkjølelse som når jeg er gravid, og ganske vanlig at gravide mer dårligere enn ikke-gravide av diverse virus. Men heldigvis sjeldent noe som er farlig :)

Det er bra, har vært litt små stressa om jeg liksom burde gå til legen :bag: takk for beroliggende ord :happy:

Back
Topp