Influensa. Bør jeg være bekymret?

karamell

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Skuddårsspirene 2024
Jeg tror jeg brygger på influensa. Det er samboer som har smittet meg med det vi først trodde var forkjølelse. Jeg har vært tett i nesa hele dag, og hatt "bomullsfølelse" i hodet. Nå i kveld har jeg også fått ryggsmerter og generelle "kroppssmerter" . Tror kanskje jeg begynner å få feber også.

Bør jeg bekymre meg med tanke på babyen i magen? Er det noe jeg kan/ bør gjøre? Eller skal jeg bare ta det som en vanlig influensa, og ta hvile og tiden til hjelp?

Jeg tror jeg brygger på influensa. Det er samboer som har smittet meg med det vi først trodde var forkjølelse. Jeg har vært tett i nesa hele dag, og hatt "bomullsfølelse" i hodet. Nå i kveld har jeg også fått ryggsmerter og generelle "kroppssmerter" . Tror kanskje jeg begynner å få feber også.

Bør jeg bekymre meg med tanke på babyen i magen? Er det noe jeg kan/ bør gjøre? Eller skal jeg bare ta det som en vanlig influensa, og ta hvile og tiden til hjelp?

I slutten av uke 12-13 kunne man kanskje se det om alt lå til rette for det fikk vi beskjed om i dag:rolleyes:

Haha så rart!!

Merkelige greier:eek: Kanskje jeg svarte i søvne i går! :hilarious: Men angående influensa så vil jeg tro du ikke har noe å bekymre deg for. Man må bare ta det helt med ro og lytte til kroppen. Om du blir bekymret så hadde jeg tatt meg en tur til legen:Heartred

Har vært sjuk i to uker nå, litt av og på. Var til legen på tirsdag. Høy CRP, men ellers bra. Har ikke høy feber, men ble sykemeldt og med beskjed om å ta det med ro.. har lov til å ta noe Paracet, men unngår det helst..

Har vært sjuk i to uker nå, litt av og på. Var til legen på tirsdag. Høy CRP, men ellers bra. Har ikke høy feber, men ble sykemeldt og med beskjed om å ta det med ro.. har lov til å ta noe Paracet, men unngår det helst..

Takk for svar. Betryggende å høre. Jeg er allerede sykemeldt, så har muligheten til å ta det med to, heldigvis. Jeg holder meg også unna Paracet. Satser på at jeg slipper det aller, aller verste.

I kveld blir det grønnsakssuppe til middag! Proppa med rotgrønnsaker og sunne bli-frisk-ingredienser. :dead:

Ville tatt en test om jeg var bekymra, en influensa er ingen spøk men treffer vanligvis som en dampveivalser :p :D
Uff, ja! Enn så lenge kan det være at jeg slipper unna. Det er mulig dette bare er en ekstra kraftig forkjølelse. Feberfølelsen var verre i går kveld enn i dag. Men jeg holder sofaen, og pøser på med væske og hvile.

Uff, ja! Enn så lenge kan det være at jeg slipper unna. Det er mulig dette bare er en ekstra kraftig forkjølelse. Feberfølelsen var verre i går kveld enn i dag. Men jeg holder sofaen, og pøser på med væske og hvile.

Hvis det nå bare er en kraftig forkjølelse ville jeg passet på å ta vaksinen så snart du er frisk igjen og over i andre trimester :)
Man blir etter min erfaring mye mer syk som gravid, av forkjølelse som influensa.
God bedring

Hvis det nå bare er en kraftig forkjølelse ville jeg passet på å ta vaksinen så snart du er frisk igjen og over i andre trimester :)
Man blir etter min erfaring mye mer syk som gravid, av forkjølelse som influensa.
God bedring
Takk! Ja, det skal jeg absolutt gjøre. Tenker å få tatt vaksinen rett før eller etter jul.

Mest sannsynlig er det er sterk forkjølelse :) Influensaen har ikke kommet for fullt ennå. Men er sikkert noen få tilfeller av det allerede da :) god bedring :Heartred

Nettopp gått gjennom influensa selv. Nok hvile og drikke ❤️

Takk for bedrings-ønsker og gode råd! :) Dagen har vært rolig, og nå er snart suppa klar! :taunt014

Back
Topp