Infertilitet - legehjelp (når ingenting fungerer)

MammaØnsket

Betatt av forumet
Vi har prøvd i mange år, både på egenhånd og tre prøverørsforsøk. Alle tre prøverørsforsøkene ble egget befruktet, men ingen av gangene har det festet seg. Det kan også hende det er fordi det ikke utviklet seg videre. Nå har det gått ca. et år siden siste offentlige forsøk. Tiden går og vi forstår at vi må legge inn et nytt gir. Jeg har bestilt legetime for nå må vi få mer hjelp. Det kan jo kanskje hende det lurer skjulte infeksjoner i livmor eller i kroppen generelt som kan hindre at et eventuelt befruktet egg fester seg. Jeg ønsker å spørre om jeg kan få prøve en antibiotikakur. Aner jo ikke om legen bare kan gi ut det, uten å vite konkret hva som faktisk er problemet, men jeg må prøve.

Jeg tester ca. hver måned med eggløsningstester og det stemmer godt med når jeg får ganske kraftige eggløsningssmerter (samme dag eller dagen etter) - så alt tilsier at jeg har eggløsning. Per nå har jeg syklus på rundt 21-23 dager, med eggløsning på dag 10-11. Føler den bare blir kortere hver måned.

Har dere noen tips ifht. hva legen kan hjelpe meg med? Er det noe spesielt jeg bør få sjekket (blodprøver) eller noen reseptbelagte midler som kanskje kan hjelpe?

Prøvd prednisolon? Slet selv med at det ikke festet seg, men er gravid for andre gang ved bruk av prednisolon nå. Førstemann tok 4 år, inkludert 5 innsett og 6 embryo i Porsgrunn. Plutselig satt den hjemmelaget når jeg gikk på prednisolon og albyl-e. Denne gangen har vi hatt innsett igjen og jeg går på prednisolon+albyl-e, gravid 4+5 foreløpig :)

Les litt om det om du ikke allerede har gjort det.

Dersom du ikke får noen lege til å skrive det ut til deg kan keto diett også ha en betennelsesdempende effekt på kroppen :)

Prøvd prednisolon? Slet selv med at det ikke festet seg, men er gravid for andre gang ved bruk av prednisolon nå. Førstemann tok 4 år, inkludert 5 innsett og 6 embryo i Porsgrunn. Plutselig satt den hjemmelaget når jeg gikk på prednisolon og albyl-e. Denne gangen har vi hatt innsett igjen og jeg går på prednisolon+albyl-e, gravid 4+5 foreløpig :)

Les litt om det om du ikke allerede har gjort det.

Dersom du ikke får noen lege til å skrive det ut til deg kan keto diett også ha en betennelsesdempende effekt på kroppen :)
Hei og gratulerer så mye med ny graviditet. :Heartred Det har jeg aldri prøvd eller hørt om. Tusen takk for tips! Har lest kjapt om prednisolon nå og det ser interessant ut. Kanskje det er noe for meg. xsmile6

Back
Topp