Infeksjonsfare...?

Lille-M

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Septemberlykke 2021
Ok. Hvor nøye er dere ang. infeksjonsfare etter uttak? Jeg fikk mens i dag etter planlagt totalfrys, og orker nesten ikke tanken på å bruke bind hele uka... Har ikke brukt annet enn tampong de siste 15 åra. Hehe.

Du må nok bare godta å bruke bind...
Skal sy meg tøybind ila noen uker for å la fiffi puste når jeg må bruke medisiner til uke 10

Ok. Hvor nøye er dere ang. infeksjonsfare etter uttak? Jeg fikk mens i dag etter planlagt totalfrys, og orker nesten ikke tanken på å bruke bind hele uka... Har ikke brukt annet enn tampong de siste 15 åra. Hehe.
Når hadde du uttak? 14 dager etter skal det ikke lenger være noe infeksjonsfare.

Bare syv dager siden eller noe slikt.?
jeg hadde ikke turt å bruke tampong pga fare for sår og rifter som kan bli kraftig irritert og potensielt betent.. utrolig kjedelig å få infeksjon etter en sånn prosess slik at alt annet etterpå også blir utsatt. Er jo en grunn for at de ber deg ta hensyn til egen kropp :blackeye:
Ihvertfall mine tanker da

Har ikke erfaring med uttak, men jeg har hatt infeksjon.
Det ønsker jeg ikke for min verste fiende engang (Ok, litt bare...). Det var så inni hinsides vondt og jævlig. Det var nummeret før ambulansen ble tilkalt, men jeg jobber der så jeg har en regel om at jeg enten er død eller på nippet til å dø før de får hente meg.

Joke aside.
Det var vondt, og du risikerer å få arrvev i livmora - som igjen kan forpurre sjansene for å bli gravid ytterligere. Jeg skal inn på gjennomskylling etter neste mens for å sjekke nettopp det.

Back
Topp