Infeksjon..?

Følte det var generell ubalanse sist gang jeg var gravid. Irriterte slimhinner og kløe og egentlig alt mulig rart. Regner med det kommer etterhvert nå også, så jeg har en sånn liten liste i hodet mitt som jeg tenker å følge:

- prøve å unngå truseinnlegg, heller bytte undertøy oftere
- lufte
- ikke la det bli for varmt (vanskelig til sommeren)
- ikke la det bli for klamt (babypudder kanskje?)

Ikke overse begynnende kløe el.l, starte en slags behandling med en gang.

Har du behandlet disse for at de skal forsvinne? Jeg tror jeg har hatt det et par ganger, men de har gått over av seg selv. Jeg kunne begynne å blø av å bare vaske meg forsiktig med vann. Orket ikke å ta det opp med den mannlige legen jeg kom inn til.. Nå tror jeg at en ny en er på veg. Har begynt å klø og svi igjen. usja.

Er 12+5 og har hatt det to ganger i svangerskapet. Har tatt canesten begge gangene. Jordmor sa at en annen gravid dame hadde slitt med det samme, og at hun hadde etterhvert fått en medisin på resept som hjalp. Og at om jeg får det igjen nå, så kan jeg prøve den, men hun sa ikke navnet på den. Du kan kanskje spørre jordmor eller lege evt?
Også er noen forhåndsregler greie å ta.
- bruk bomullstruser
- ikke bruk truseinnlegg eller bind, skift heller truse flere ganger
- ikke vask for mye, og bruk kun vann. Sopp kan ofte oppstå ved for mye vasking, og ved bruk av såpe (selv intimsåpe).
- jeg sover alltid naken så underlivet får litt luft, om det har noe å si vet jeg ikke.

Har du behandlet disse for at de skal forsvinne? Jeg tror jeg har hatt det et par ganger, men de har gått over av seg selv. Jeg kunne begynne å blø av å bare vaske meg forsiktig med vann. Orket ikke å ta det opp med den mannlige legen jeg kom inn til.. Nå tror jeg at en ny en er på veg. Har begynt å klø og svi igjen. usja.
Ja bruke canesten alle gangene

Jeg har ikke hatt soppinfeksjon på lenge. Men hadde den mye før. Skjønte at jeg har stoppet å ha de da jeg sluttet med depilasjon.

UVI 2 ganger og sopp 1 gang pga penicillinkur. Fikk resept på diflucan kapsel av legen. Svelget den og dagen etter var alle symptomer på sopp borte :gen014

UVI 2 ganger og sopp 1 gang pga penicillinkur. Fikk resept på diflucan kapsel av legen. Svelget den og dagen etter var alle symptomer på sopp borte :gen014

Har selv brukt diflucan tidligere når jeg ikke har vært gravid, men den mener jeg sto at man ikke skal bruke ved graviditet. :confused004

Back
Topp