Infeksjon??

Cathrine_86

Gift med forumet
Tror fader meg at jeg har fått det i brystene jeg, stikker jo som kaktus når hun spiser!! AUAH! Og fått sår etterpå som blør!
Trodde det muligens kom av kombinert pumping og amming, siden jeg hadde det sånn sist og, da gikk det over etter kort tid, så tenkte det samm nuuh.. Men nå er jeg nesten sikker på at det er infeksjon da, har også litt influensasymptomer, som vondt hode, og at jeg hadde feber 1 natt.. Men fortsatt litt sånn feberaktig følelse!

Angrer veeeeldig på at jeg ikke tok det opp på sykehuset før jeg reiste, sukk! Er ikke bare kjøre tilbake 14 mil å spørre..
Men får vel teste ut legevakta imorgen kanskje, om de har no peiling på dette området i det hele tatt da.. Sikkert en mann som har vakt og ikke skjønner bæret av det..

Det er sååå vondt, kunne sikkert pressa ut ongen flere ganger istedenfor dette! Blæh[:o]

brystbetennelse?

du har ikke tørske da, kombinert med melkespreng? det hadde jeg sist gang.. pga melkesprengen fikk jeg tre omganger med feber på 1 1/2 uke[&:] og tørske er SKIKKELIG vondt.. håper du finner ut av det!:)

Off, hørtes ikke godt ut! Håper de finner ut av det på legevakten! Jammen lang vei du har til sykehuset forresten!![:-]

ORIGINAL: *obaibi*

Off, hørtes ikke godt ut! Håper de finner ut av det på legevakten! Jammen lang vei du har til sykehuset forresten!![:-]

Smør purelan på brystvortene. Det hjelper veldig mot smertene. Kjøpes på apotek. Har du brystbetennelse må du til legen å få medisin. Ikke godt å amme med smerter. Lykke til!

hmmm.. ammetrøbbel vet jeg alt om.. dessverre..

men lurer på en ting: når stikker det? rett etter at du har lagt til babyen? og gir det seg etterhvert? da er det i tilfelle helt sikkert utdrivingsrefleksen du kjenner.. akkurat i det melka kommer skikkelig så stikker det veldig! og det er heelt normalt[:)]

om det svir og stikker hele tida, og lenge etter amming er det muligens trøske/sopp.. da må du få behandling, dvs smøre brystvortene med en krem og gi baby medisin i munnen så dere ikke smitter hverandre..

om det er tette melkeganger, som kan føre til brystbetennelse, så kjenner du vonde klumper i puppene, og at det minsker på melka.. kan komme ut melk med snerk.. og puppene blir gjerne varme og rødflammete.
da må du tømme brystene ofte, helst annenhver time første døgnet.
og om det ikke gir seg må du få antibiotika.. brystbetennelse er heelt forjævli vondt, feber og smerter som ikke er noe særlig[&:]
du kan klare å unngå brystbetennelse om du er tidlig ute med å tømme ofte.. ikke la det gå for langt før du kontakter lege da..

lykke til og god bedring!

ORIGINAL: Loo

hmmm.. ammetrøbbel vet jeg alt om.. dessverre..

men lurer på en ting: når stikker det? rett etter at du har lagt til babyen? og gir det seg etterhvert? da er det i tilfelle helt sikkert utdrivingsrefleksen du kjenner.. akkurat i det melka kommer skikkelig så stikker det veldig! og det er heelt normalt[:)]

om det svir og stikker hele tida, og lenge etter amming er det muligens trøske/sopp.. da må du få behandling, dvs smøre brystvortene med en krem og gi baby medisin i munnen så dere ikke smitter hverandre..

om det er tette melkeganger, som kan føre til brystbetennelse, så kjenner du vonde klumper i puppene, og at det minsker på melka.. kan komme ut melk med snerk.. og puppene blir gjerne varme og rødflammete.
da må du tømme brystene ofte, helst annenhver time første døgnet.
og om det ikke gir seg må du få antibiotika.. brystbetennelse er heelt forjævli vondt, feber og smerter som ikke er noe særlig[&:]
du kan klare å unngå brystbetennelse om du er tidlig ute med å tømme ofte.. ikke la det gå for langt før du kontakter lege da..

lykke til og god bedring!

Signerer denne. Ring legevakta eller legen din så fort de åpner i morgen. Ikke gå for lenge og vent!

Back
Topp