Infeksjon i underlivet

Sabina E

Sabina
Hei
Jeg har fått påvist infeksjon i underlivet. Har tatt canesten kur uten at det har hjulpet. Det er godt over en måned siden jeg fikk infeksjonen. Kjøpte vaginal stikk piller på apotek som heter: Ecovag balanse. Har snart brukt opp pakken uten at jeg har blitt bedre. Går en gang i uka på svømmetrening for gravide. Da jeg var på svømme trening for to uker siden, synes jeg at infeksjonen ble værre så jeg har ikke vært på svømme trening de to siste gangene.
Er det trygt å gå på svømme trening når jeg har infeksjon eller bør jeg la være?
Har forsøkt å kutte ut sukker og søtsaker for leste på nett at det kan gi grobunn for sopp. Bør jeg kontakte legen igjen hvis infeksjonen ikke går vekk?

Hilsen
Sabina E

ja ville ha tatt kontakt med legen i morra for synes det er lenge og gå med urinveisinfeksjon..

Hei!

Så flott at du tar kontakt!
Jeg lurer litt på; mener du infeksjon eller sopp i skjeden? Eller urinveisinfeksjon?
Hvis dette er en spesiell type sopp eller bakterie, hadde jeg fått legen til å ta en prøve av vaginalsekretet og sende den til dyrkning, slik at du får en riktig medisin for den type infeksjon/sopp.

Noen typer infeksjoner/ sopp trenger spesifikke medisiner, som en ikke får kjøpt uten resept!

Så jeg ville absolutt tatt kontakt med legen igjen, og bedt om en ny vurdering :)

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe :)

Back
Topp