Infeksjon i sting?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei! Noen som har eller har hatt infeksjon der dere har sydd? 4 uker siden og er flere sting som fortsatt sitter i. Begynte i går å bli ganske ømt og mistenker infeksjon. Er indre kjønnsleppe som er sydd sammen så merker det er hardt der det er sydd. Har lest at grønnsåpebad kan hjelpe. Noen som har tatt det? Kan jeg bruke vanlig grønnsåpe fra butikken? Hvilke blandingsforhold burde jeg evt ha?

Ikke vanlig grønnsåpe, de har en egen på apoteket:) tror det skal stå blandingsforholdet bakpå den, eventuelt hør med de på apoteket:)

Stingene kan man forvente går helt bort etter ca 4-6 uker. Man er veldig hoven etter at man har sydd. Har hørt at man ikke skal bruke grønnsåpe, men jeg hadde tatt en tlf til jordmor eller legen for å ta en titt.

Hvis du evt bruker det må du kjøpe fra apoteket. Ikke fra butikk

Jeg har badet i grønnsåpe, to ganger daglig i fem minutter. Vanlig grønnsåpe fra butikken, etter råd fra helsesøster. Har fungert bra, men ring gjerne jordmor for å dobbeltsjekke at det er greit [emoji5]

Jeg var veldig hoven og det rev i stingene. Fikk tips fra helsesøster om å putte noen isbiter i en plastpose og holde mot så lenge jeg klarte. Det fikk ned hevelsen og gjorde det mindre ubehagelig og vondt der det var sydd. Hevelsen har ikke kommet tilbake etter det. Er også sydd i indre kjønnsleppe, og gleder meg til stingene forsvinner

Jeg har badet i grønnsåpe, to ganger daglig i fem minutter. Vanlig grønnsåpe fra butikken, etter råd fra helsesøster. Har fungert bra, men ring gjerne jordmor for å dobbeltsjekke at det er greit [emoji5]

Jeg var veldig hoven og det rev i stingene. Fikk tips fra helsesøster om å putte noen isbiter i en plastpose og holde mot så lenge jeg klarte. Det fikk ned hevelsen og gjorde det mindre ubehagelig og vondt der det var sydd. Hevelsen har ikke kommet tilbake etter det. Er også sydd i indre kjønnsleppe, og gleder meg til stingene forsvinner
Isbind! Det er digg det mot ømt kræsja underliv :)

Back
Topp