Infeksjon etter MA?

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Noen her som har hatt det?

På sykehuset sa de etter medisinsk abort at de kun så en rest på 5 mm, og at det skulle ikke ha noe å si..
Har sluttet å blø, men har hatt mye og ikke-så-fin utflod.. Nevnte det for legen i dag, så hun satte meg på antibiotika for sikkerhets skyld..!
Om det ikke blei bedre må jeg muligens på ny ul..

Har ikke hatt infeksjon sjøl... men ei venninne fikk det...
Hun hadde lenge sterke smerter i magen, var kvalm, dårlig matlyst og gennerelt sett dårlig Hun hadde ringt sykehuset flere ganger og fått beskjed om at det var normalt og ikke noe å bekymre seg for og at de ikke trengte bekymre seg før det eventuelt kom høy feber... dusteleger...
Endte selvfølgelig med at hun måtte fraktes i all hast til sykehuset med ekstreme smerter og høy feber
og måtte ligge der flere dager med veske og antibiotika intravnøst... før hun måtte igjennom utskrapning og fortsette på en lang pillekur med antibiotika i etterkant. (aner ikke hvor mye/lite rester hun hadde igjen i forkant av infeksjonen da)

Skulle virkelig ønske at alle ble behandla mer som jeg ble da jeg mista min lille.
Måtte være på sykehuset til ALT var ute... måtte igjennom både pillekur med fødsel og utskraping dagen etterpå.
Men selv om jeg da syntes det var slitsomt og vondt å måtte igjennom begge deler er jeg ekstremt takknemlig på at de ikke slapp meg hjem før jeg var helt ferdig... sånn at jeg slapp no sånn driiiiiiiiiiiiiit i etterkant.

Må jo være både enklere og billigere å ta en rask UL og få konstantert det ene eller det andre... isteden for eventuelle innleggelse, opptanking og ekstra behandlinger av diverse, og alt det slitsome både fysisk og psykisk for oss som har mista en kjær og etterlengta spire.

Håper virkelig du blir ferdig snart... selv om den psykiske smerten ofte sitter lengre i... er det uendelig godt å bli ferdig og kunne se litt frammover igjen!!! Mange varme tanker og klemmer sendes din vei...

Huff, vi damer skal jammen meg gjennom mye. Jeg ville ha tatt en blodprøve og målt HCG med et par dagers mellomrom, så ser du om det stiger eller synker. Synker det så er det vel liten fare for infeksjon vil jeg tro.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, fastlegen min stilte seg kritisk til måten ting blei gjort på.. Får beskjed om at fosteret er dødt, får tbl og drar hjem.. Ikke bare dette med selve aborten, men alt det psykiske oppi det hele.. Og dette gjelder over det hele, ikke bare med meg..
Nå var jeg faktisk på sykehuset en tur da jeg mista mye blod, og var dehydrert fra før, så legevakten sendte meg over.. Da tok de ul dagen etter, for da ville de tatt utskrapning.. Gynekologen mente jeg var ferdig og at det var tomt, men infeksjon har jeg nå fått uansett.. Så får jeg bare følge med.. Har heldigvis ikke smerter eller føler meg dårlig sånn generelt..
Tusen takk for svar!

Jeg har hatt rester to ganger, og begge gangene gikk helt ok uten infeksjoner. Jeg hadde heller ingen fin utflod, og småblødde lenge (ca. 3 mnd..) før jeg fikk ny revisio for å fjerne restene. Jeg fikk beskjed om at tegn på infeksjon var store magesmerter og høy feber.
Angående det å oppdage MAen og få tabl for så å dra hjem er veldig individuelt. Noen synes det er best å gå gjennom aborten i eget hjem i fred og ro. Jeg takler det veldig dårlig, og det har resultert i at jeg har fått revisio hver gang jeg har mistet. Mest pga tabl ikke fungerer for meg, men også at det er en ytterligere påkjenning psykisk og fysisk.

Jeg ønsker deg uansett masse lykke til, og håper spiren sitter snart igjen :)

Jeg mistenker litt at det kan være rester jeg da.. Hmm.. Får fullføre antibiotikakuren da, så får jeg heller ta kontakt igjen med legen da..

Vil jeg da ha positive tester hele veien? Om den blir negativ, er det da et tegn på at alt er ok?

Hvis det er rester så vil vel HCG stiger, I alle fall gjorde den det hos meg. Hadde rest på 13mm. Hvis testen blir blank så er alt ute. Jeg hadde absolutt tatt blodprøver i stedet for å ikke vite.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hei,
Jeg fikk infeksjon etter MA og cytotec. Hadde ikke magesmerter, men fikk feber og hodepine 12 dager etter kuren. På sykehuset ble jeg da undersøkt, de fant noe rester og fikk utskrapning. Ble satt på antibiotika intravenøst kvelden/natta over før jeg kunne dra hjem med to ulike antibiotikakurer som skulle tas i 10 dager.

Før jeg dro inn igjen for undersøkelse (da jeg fikk feber og hodepine) hadde jeg positive gravidtetstester. Jeg hadde også målt HCG etter en uke etter cytotec som viste kraftig fall og indikerte vellykket behandling. På sykehuset ved infeksjon fikk jeg beskjed om at hvis jeg ikke hadde hatt infeksjon ville de ikke tatt utskrapning, siden kroppen ville støte ut dette under neste menstruasjon. Så jeg ville ikke bare stolt på HCG, men følg med på allmenntilstanden og be om en invendeig ultralyd om du er veldig usikker.

Håper kroppen din ordner opp, så du slipper noe mer nå :) Lykke til!

Fikk negativ test i dag! Så håper det er tegn på at alt er ferdig! :-)

Back
Topp