Infantilt hemangiom

Siri78

Flørter med forumet
Aprilspirene 2024❤️
Noen her med babyer som har infantilt hemangiom?

Vår baby har et i panna. Barnelegen på helsestasjonen var ikke bekymret, men nå vurderer jeg å kontakte fastlegen for henvisning til hudlege. Selv om det ikke er helsefarlig å ha den, er det vel ingen som har lyst på en rød "kul" I panna hvis det kan unngås...

Noen som har erfaring med behandling, eventuelt ikke har brukt noen behandling?
 
Noen her med babyer som har infantilt hemangiom?

Vår baby har et i panna. Barnelegen på helsestasjonen var ikke bekymret, men nå vurderer jeg å kontakte fastlegen for henvisning til hudlege. Selv om det ikke er helsefarlig å ha den, er det vel ingen som har lyst på en rød "kul" I panna hvis det kan unngås...

Noen som har erfaring med behandling, eventuelt ikke har brukt noen behandling?

Her har lille en i nakken. Helsesøster og lege ved helsestasjonen var heller ikke bekymret men fortale at hadde det vært i fjeset finnes det forskjellige behandlinger tilgjengelig. Kan alltids bare kontakte lege/hudlege for en konsultasjon og få vite litt bedre hva som er mulig for akkurat dere. Lykke til!
 
Min ble født med det. Utviklet seg jo til hemangiomer som var ganske synlig. Legger ved bilde av både fra nyfødt og fra 7 uker gammel.
Går fortsatt på medisiner for å dempe det. Send gjerne pm om du ønsker å prate mer.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20240609_211558_Gallery.jpg
    Screenshot_20240609_211558_Gallery.jpg
    218,7 KB · Visninger: 49
  • Screenshot_20240609_211624_Gallery.jpg
    Screenshot_20240609_211624_Gallery.jpg
    466,1 KB · Visninger: 50
Jenta mi har fire. To på hofta, ei på ei tå og eit på ryggen. Vi har vore på sjukehuset for sjekk av dei,dei gjer sjeldan noko med mindre det er fem eller fleire, eller det er risiko for skade av syn, luftvegar etc.

Hemangiom går ofte vekk av seg sjølv! Jenta mi er 6.5mnd no, og det største på hofta (3*4cm) er allereie begynt å bleikne.
 
Back
Topp