Blitt indusert 3 ganger
1. uke 27 (dødfødsel) så kroppen var veldig klar for å få igang en fødsel. Indusert med vaginal tablett, begynte å få rier 3 timer senere. Babyen var veldig liten så derfor trengte jeg ikke så stor åpning før babyen kom ut, hadde rier i ca 6-7 timer. Smerte og lengdemessig en god fødselsopplevelse.
2. gang, første terminstore baby, uke 38, 2cm åpning men lang livmorhals. Indusert mer ballong, som fallt ut etter 22 timer. Deretter rier ganske regelmessig noen timer etterpå, de gjorde veldig vondt helt fra start men var ikke veldig effektive. Fikk epidural som ikke virket særlig, drypp og mye forskjellig. Ble totalt 18t aktiv fødsel før klipp og vakuum. Ikke noen god fødselsopplevelse selv om det ikke var traumatiserende heller. Brukte mange uker på å få energi tilbake.
3. gang, igangsatt i uke 38. Ingen åpning og så umoden livmorhals som du kan oppdrive. Igangsatt med tablettkur i stedet for ballong. Fikk mye maserier av tablettene, men de var overkommelig vonde. Begynte tabletter ca 11 på tirsdag, fikk vondere rier rundt 18:00 på onsdag, men uregelmessig og bare sånn passe vondt. Fikk fødsestue litt senere og tok vannet for å få fortgang rundt 20:30. Fikk skikkelig vonde rier rundt 22 kanskje og baby født rett før 02. Mener det ble rundt 5 timer aktiv fødsel og jeg synes jeg hadde kontroll hele veien, hadde ikke ineffektive rier slik som siste. Raskt oppe på beina og følte meg pigg for etterpå.
For meg var denne tredje fødselen den beste opplevelsen, det var andre fødsel hvor jeg skulle føde et terminstort barn så legene regnet det som en slags andregangsfødse
Lykke til