induksjonstopp vs kjeramisk topp

renate m

Gift med forumet
hva er forkjellen på disse platetoppene? noen som vet[8|] skal kjøpe i morgen, men er jo fordel å vite hva jeg skal kjøpe..

induksjonstopp er sånn at man må ha magnetkasteroller..
så blir det kun varmt der kasterollen er[:D]

kjeramisk er den vanlige med nedfelte plater

jeg ville valgt den første[:D]

lykke tilmed kjøpet[:D]

induksjon e best[:)]

tusen takk for svar jenter[:)]  må høre med sambo i kveld når hanh kommer! høres jo ut som indukjsonstopp er best da! også med tanke på thea! litt kjipt at jeg må kjøpe nye panner, jeg som fikk masse nye ( og dyre[8|]) til jul!

prøv med en kjøleskapsmagnet under kaserollene dine. vi måtte kaste en eneste en + wokpanna vår, men er absolutt verdt det! vi har induksjon og keramisk kommer aldrig i hus her mer, blir smågal når jeg er hos andre å bruker keramiske topper og slikt......
er man uheldig å søler eks grøt på platen så brenner den seg ikke fast, da det kun er selve området under kjelen som blir varmt (og da pga at det er selve kjelen som varmes opp og da varmer det den har kontakt med sånn.)

du kommer IKKE til å angre om du kjøper induksjon[;)]

Nå får du vel bare kjøpt ind-topp det er det som er kommet for å bli, er veldig fornøyd med min..

Vi har også induksjonsovn. Angrer ikke et sekund på det, nei. Av alle grunnene som står øverst[:D] 

ORIGINAL: Villanden

Ville absolutt valgt induksjon. Skal kjøpe meg når jeg en gang blir rik [8|][:-]

når eg kjøper meg panner no,så kjøpe eg dei som er til induksjonsovn

Som de andre skriver her så er induksjonstopp mye raskere enn vanlig keramisk, og den blir kald så fort kjelen blir tatt av.

Jeg ville valgt induskjonstopp da vi pusset opp kjøkkenet for 3 år siden, hvis det ikke hadde vært for at vi allerede hadde haugevis med dyre kjeler og panner som ikke hadde induksjonsbunn.

Men kjeler og panner som er kjøpt de senere år er stort sett med induksjonsbunn, også billige kjeler har det nå (har f.eks. kjøpt sånne store "suppekjeler" på Obs, de har induksjonsbunn). Støpejernk kan brukes på induksjon, og også endel andre kjeler, det er bare å prøve med en magnet. Men aluminiumskjeler uten ind.bunn funker ikke.

Back
Topp