Induksjon ved preklampsi

Kaffekanna

Elsker forumet
Junibollene 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Noen som har erfaring med igangsetting pga preeklampsi? Har ikke så høyt blodtrykk at det er fare foreløpig, men junior vokser ikke slik han skal. SF mål går bare mer og mer ned og UL er ikke særlig bedre. Er litt nervøs for en eventuell induksjon, men er selvsagt mer nervøs for at han ikke vokser og har det bra inni der. Er 34+5 idag. Hvordan har det gått for dere, og hvordan var fødselen?

Ingen personlig erfaring.

Men min bror er født uke 29+ noe, like før 30. For over 40 år siden.

En helt normal og frisk voksen mann nå.

Håper alt går bra for deg og junior.

Jeg hadde induksjon pga preeklampsi. Selve induksjonen gikk bra, men tok litt tid før den kom ordentlig igang. Fikk epidural veldig tidlig, pga av veldig høyt blodtrykk som ikke responderte bra på medisiner. For min del endte det med keisersnitt pga at fødsel stoppet opp, og mini hadde det ikke så bra lengre. Men alt i så gikk det helt fint.
Mini var mini (født 36+0 og var veldig liten for alderen). Måtte ha litt hjelp med maten i form av sonde i starten, så vi hadde en uke på sykehuset og en uke med hjemmesykehus.

Jeg fikk preeklampsi 2-3 mnd før termin (18 år siden) Hun vokste heller ikke spm hun skulle, men de fulgte nøye opp. Ble igangsatt 3 uker før termin og alt gikk fint. Hun var imidlertid veldig lita, og det hadde ikke gått så mye lengere. Morkaken bar preg av dette. Frisk og fin jente på 18 år i dag.

Back
Topp