Induksjon etter to "vanlige" fødsler

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei!
Jeg har hatt to raske fødsler tidligere. Pga omstendigheter så har jeg nå fått time til igangsettelse på mandag. Det er planen å gjøre det så mildt som mulig, å begynne med stripping også ta det litt som det kommer..?

Er det noen her som har erfaring med noe tilsvarende?? Er spent på om det kommer til å ta utrolig lang tid... Jeg går ut fra at jeg er moden og har litt åpning, men har ikke fått sjekket enda pga lang vei til sykehuset og at de er redd for å sette igang fødselen.

Jeg er 40+1 på mandag.

Har bare hatt to induserte fødsler så kan ikke sammenligne der, men sannsynligheten er størst for at fødselen går i samme tempo som sist eller litt raskere :)
Men ikke godt å si hvor lang tid det skal ta å sette deg igang men sånn basert på statistikk er det lettere å sette igang flergangsfødende, og det er også lettere når du er kommer så nærme termin og er moden.
Hvis du er veldig moden antar jeg de forsøker stripping eller bare å ta vannet rett og slett. Fikk beskjed på sykehuset angående igangsetting på flergangsfødende at de nå har endret praksis fra før og legger ballong dersom du ikke har noe åpning og tøyer/ tar vannet som neste steg om det er åpent nok.
Masse lykke til :)

I sist svangerskap, strippet de og satte klyster, og håpte på det skulle starte selv - hvis ikke ble jeg igangsatt. Det startet selv i løpet av natten, ca 5-6t etter stripping. Jeg var dog moden med litt åpning :)

Jeg ble igangsatt denne gang, skulle settes i gang til termin pga uplanlagt styrtfødsel hjemme med nr 2, men ble satt i gang en uke før termin pga svangerskapsforgiftning.

Når jeg var inne til kontroll hadde jeg 2 cm, han røsket litt inni der. Dette var ettermiddag lille julaften, jeg fikk unngå julaften og skulle komme tilbake første dag for igangsetting. Jeg hadde da ca 3 cm men ellers tror jeg ting var ganske umodent. Ettersom at jeg hadde de cm kunne de starte med å ta vannet for å se om fødselen startet av seg selv. Fikk klyster før de tok vannet, etter eget ønske. Ingenting skjedde. De ga da kroppen rundt to timer til å begynne med noe. Når det ikke skjedde noe var neste steg riedrypp. Dette måtte og økes litt for at kroppen min skulle begynne å produsere rier. Jeg tror ikke min fødsel hadde starter uten medikamenter. Når det først satt i gang og jeg fikk rier gikk det 1 time og 17 min til lille var ute:wideyed: 50 min i aktiv fødsel. Han var stjernekikker så siste delen tok litt lengre tid pga det. Glad jeg var på sykehuset for å si det slik:joyful:

Takk for deres erfaringer. Jeg kjenner at det skal bli godt å bli ferdig med denne graviditeten, og det at jeg har en en dato jeg skal inn og få hjelp til å komme igang er en lettelse. Med min nr 2 startet fødselen 39+6, som er i morgen,så det er jo fortsatt mulig at jeg kommer igang av meg selv før mandag. Men det føles trygt å ha den timen.

Har hatt to igansettelser.. Var moden, så de tok bare vannet og vipps 3-4 timer etterpå var de født :rolleyes: Masse lykke til!
Jeg håper jeg også får lov å bli satt i gang på sykehuset denne gangen..Den ene gangen jeg gikk hjemme å ventet på at ting skulle skje av seg selv fødte jeg 5 min etter at jeg kom løpende opp på føden, selv om vi kjørte mot sykehuset rett etter første ri kom.. Var ikke så gøy nei :p

Har hatt to igansettelser.. Var moden, så de tok bare vannet og vipps 3-4 timer etterpå var de født :rolleyes: Masse lykke til!
Jeg håper jeg også får lov å bli satt i gang på sykehuset denne gangen..Den ene gangen jeg gikk hjemme å ventet på at ting skulle skje av seg selv fødte jeg 5 min etter at jeg kom løpende opp på føden, selv om vi kjørte mot sykehuset rett etter første ri kom.. Var ikke så gøy nei :p
Takk for svar! Det tar over en time å komme meg til sykehuset her, så de er redd jeg ikke skal nå frem hvis fødselen starter hjemme. Min nr to varte i 2 timer, men da lå han i seteleie og det er visstnok noe som gjør at alt går saktere. Så,ja, nå som hodet ligger og trykker tror de det skal gå rimelig fort.

Jeg tar det nesten for gitt at jeg er moden etter å ha hatt modningstegn lenge. Med min første også var jeg moden tre uker før termin,med nok åpning til å strippes. Så hvis det er umodent og lukket i uke 40+1 med nr 3 blir jeg egentlig veldig overrasket :P

Ble satt i gang med nr 3. Var ikke moden på noe vis så de satt inn ballong. Den ble tatt ut etter 30 timer. Liten endring. Fikk så en cytotec som virket over natta. Våknet med svake rier før de tok vannet den morgenen. Hadde da 3ish cm åpning. Etter at vannet ble tatt gikk det bare slag i slag omtrent uten pause og han kom etter 3,5 time.
De to foregående fødslene gikk relativt raskt, fra 4 cm til ute på 3 timer med nr 2 og 6 timer med nr 1.

Ble satt i gang med nr 3. Var ikke moden på noe vis så de satt inn ballong. Den ble tatt ut etter 30 timer. Liten endring. Fikk så en cytotec som virket over natta. Våknet med svake rier før de tok vannet den morgenen. Hadde da 3ish cm åpning. Etter at vannet ble tatt gikk det bare slag i slag omtrent uten pause og han kom etter 3,5 time.
De to foregående fødslene gikk relativt raskt, fra 4 cm til ute på 3 timer med nr 2 og 6 timer med nr 1.

Takk for svar! Hvilken svangerskapsuke var dette? :)

Back
Topp