Ina er offesielt flaskebarn

*Grey*

Elsker forumet
Mailykke <3
DA har jeg fått nok, eller sambo fikk nok når jeg kom opp halv tolv i dag og var helt utrøstelig[:(]
denne pumpinga gjør meg deprimert, fikk ut litt melk i natt og klarte ikke stå opp med Ina, klarte ikke stå opp å pumpe igjen bare lå i senga å gråt[&o]

Han er nå på vei for å levere inn pumpa og Ina får flaske, som hun heldigvis tar[:D]

så damer nå trenger jeg tips, den letteste måten å komme seg igjennom dagen med koking, måling, varming ol.

trenger hjelp[8D]

Og gode redskap er:
- Avent dampsterilisator, enten elektrisk (har vi, kjøpt for 5-600 på Lefdal) eller en i microen
- Digitalt termometer, kjøpt på clas ohlson til 129,- . Da finner du raskt ut av temperaturen, hvis du blander vamt+kaldt vann.
- Vanlig oppvaskkost går i våres flasker, bare husk å merke den til kun vaske-flaske-bruk!
- Avent eller Tuyppervare har et beger/kopp med tre doseringskammer for å ha pulver i, greit å ha både hjemme med baby på arm og ikke to hender ledig til å drive med måleskje i MME-posen, men også fin å ha med på tur.

Lykke til! Går seg til ganske kjapt [:)]

tusen takk for alle fine svar og råd jenter[:D]

Er veldig glad for å ha tatt avgjørelsen å starte med flaske[:)]
er ikke værdt d hvis jeg blir deppa av å amme og pumpe!

Kan man lage færdig flasker å ha de stående i kjøleskapet, eller må man lage de fortløpende?

Sjønner deg godt, flott hun tar flaske[:)]

Jeg kokte opp vann og hadde ei mugge med kaldt vann i kjøleskapet, så kokte jeg opp vannkokeren og blandet så det ble passe temp,er snedig på natta iallefall. Etterhvert lærer du fort hva blandingen er for at det skal bli passe!
Kjøpte med sånn boks på ica maxi der du kan dosere opp på forhånd, det er kjempesnedig når du er på farten!
Liten termos er også snedig så kan du ha med varmt vann i den, å ha litt kaldt vann i flaska så blander du om det er for varmt. noen ganger hadde jeg kaldt kokt vann ferdig oppmålt i flaska og fikk det varmet i mikro på kafe o.l.

jeg ville ikke laget ferdig! Liker best å bare ha vann i de! Så har jeg heller pulveret i dispenser! :)

Jeg ville hatt fler enn 6-7 flasker!! Jeg har 16 flasker og trenger bare å vaske/sterilisere de etter ca 2,5 døgn, og DET er deilig:)
Og nå har jeg begynt å ta flaskene i oppvaskmaskinen! Men lokkene vasker jeg for hånd og tutene vasker og koker jeg utenom! Sinnsykt deilig det og :P

også har jeg avent microsterilisator :) Genial og 270kr bare:)

når jeg er på senteret f.eks tar jeg med meg en liten termos med kokende vann og et litersmåler!

Når hun er sulten, og jeg ikke er i nærheten av noe micro, tar jeg vann i litersmåleren, og varmer flasken oppi den!

Pleier forresten å ta de i microen hjemme først i typisk 1 min! Så når hun blir sulten kan det være de er perfekt temperert :)) tar hvertfall ikke lange tiden å varme i litersmåleren da :)

Jeg bruker malt i flaskene, men har nettopp begynt med litt sviskemos på morgenen og litt på kvelden! (bare et par skjeer)
virker ikke som om malten funket lenger, så får slutte med den sakte men sikkert! MEN den har vært gull for oss siden hun begynte å få hard mage :))

Ha klart vann i kjøleskapet, sleng i micro når det er mat tid( oppmålt i flaske) varm opp, i med pulver, rist og server...[:D]

Du har fått masse gode tips her, lite jeg kan bidra med utover det!!

Flaskebabyer og kule de også[:D] flaskforeldre er like gode foreldre de og..

Kos dere, nyt babyen og tiden, og ikke la dette trykke deg ned!!

Tatt fra www.flaskeposten.org:
Vær oppmerksom på at WHO i desember 2007 kom med nye retningslinjer for tilberedning og vanntemperatur. For å forhindre bakterieoppvekst i melken bør ikke vannet være under 70 grader når du blander i pulveret. Mattilsynet i Norge følger EFSAs og WHO sine anbefalinger

dette stemmer visst ikke lenger, på dinbaby.no er det ei som e aktivt i kontakt med mme-produsenter og ho skriver at flaskeposten ikke er helt oppdatert... kan lese mer her:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/142837739

jepp! vi blander på 40 grader og det er drikkeklart med en gang, lettvint!

Vi blander i 40 grader og!!!

tusen takk igjen jenter[:D]
må prøve å få til dette, er vel ikke så vanskelig når vi først finner en rutine[:D]

Dette gjør jeg...

Fyller opp vannkokeren oh koker det...heller det over i flasker for detjeg trenger il av en dag og setter det i kjøleskapet.
Når det er mat; Varm vannet i microen til 40 grader, hiv i pulver og rist-og server [;)]

Slenger alt i oppvaskmaskin jeg da, eller dampsterilisator, same same....

ORIGINAL: Happygirl81

Dette gjør jeg...

Fyller opp vannkokeren oh koker det...heller det over i flasker for detjeg trenger il av en dag og setter det i kjøleskapet.
Når det er mat; Varm vannet i microen til 40 grader, hiv i pulver og rist-og server [;)]

Slenger alt i oppvaskmaskin jeg da, eller dampsterilisator, same same....

Sånn gjør jeg og! Men steriliserer alltid flaskene etter oppvaskmaskinen!

Har sendt deg oppskriften på en lettere hverdag som flaskemamma[8D][;)] Dette er barnemat vennen[8D] hihi.. Du kommer så fort inn i det, og Ina har bedre av å ha en mamma som er oppegående og glad en ei mamma som gråter og er sliten! Så vennen dette går bra, dette klarer du med glans

Ser du har fått masse gode råd alt. Så vil bare gi en stor klem. høres ut som du har tatt et godt valg. Håper dere får en bedre hverdag nå. Nå får du slappe av og kose deg sammen med den lille.

Back
Topp