Impregnering av vogn

lollo83

Glad i forumet
Juli13-jentene
Kom plutselig på at det kanskje er lurt å impregnere barnevognen før den skal brukes.... Er det noen som vet om jeg kan bruke vanlig impregneringsspray til sko på vognen? Hvis ikke, hva kan jeg da bruke? Spray til Gore-Tex klær? Vognen er en Emmaljunga Edge Duo.

Håper noen har gode tips å komme med!

Hm dette hadde ikke jeg tenkt på i det heletatt faktisk. Er det vanlig at man gjør det? Siden det har sånn Protex tekstil som er vannavstøtende og sånt så trodde jeg ikke man behøvde det? (har samme vogn som deg). Det står at man kan impregnere men ikke at man må det under vedlikehold av vogna.

"På alle våre vogner fra modellår 2010 (utenom Smart og Leatherettevogner) bruker vi ProtexTM tekstiler. Protex tekstiler er ikke bare skitt- og sterkt vannavvisende, men beskytter også mot sol, vind og kulde"
Emmaljungas nettside.

Men jeg har ikke hatt barnevogn før, og har ingen anelse om vedlikehold altså... Så jeg lurer på dette jeg og nå!

Har Simo, den skal ikke impregneres som ny, men et par ganger i året når man har begynt å bruke den. De anbefaler Fiber ProTector.

Vognen min er fra 2006, så den har vært brukt en del. Synes hun vi kjøpte den av sa noe om impregnering av den, men husker liksom ikke hva det var. Kanskje jeg skal sende en mail til Emmaljunga og høre....

*oppdatert*: Fant ut på Emmaljunga sine sider at vognen kan impregneres med Scotchgard for tekstil. Tror jeg skal prøve ut det jeg =)

Kjøpte en giftfri impregneringsspray på babyshop når jeg kjøpte vogna. Kunne brukes på alt av klær og utstyr til den lille, og er ikke skadelig om babyen sutter på stoffet etter impregneringen.. :)
Husker ikke hva den heter i farta, men selges iallefall på babyshop, og sikkert flere babybutikker også..

Vipsis skrev:
Kjøpte en giftfri impregneringsspray på babyshop når jeg kjøpte vogna. Kunne brukes på alt av klær og utstyr til den lille, og er ikke skadelig om babyen sutter på stoffet etter impregneringen.. :)
Husker ikke hva den heter i farta, men selges iallefall på babyshop, og sikkert flere babybutikker også..

Takk for tipset!

Vi ble anbefalt å sprayimpregnere vogna før bruk og "ved behov" da vi kjøpte, har samme vogna. Vi kjøpte impregneringsspray på en barneutstyrsbutikk, slik universalspray. Sprayet den før bruk, men har aldri kommet så langt som å gjenta det

Back
Topp