Impregnere uteklær

Ja, fra tid til annen, så kjører jeg dem en runde med nixwax eller hva den heter. Vi har en med grønn og en med lilla topp, den ene er vask og den andre impregnering. Impregnerer ikke etter hver vask, men når det merkes at det trengs

Ja, fra tid til annen, så kjører jeg dem en runde med nixwax eller hva den heter. Vi har en med grønn og en med lilla topp, den ene er vask og den andre impregnering. Impregnerer ikke etter hver vask, men når det merkes at det trengs
Er det noe annet enn dress, votter og som kan være lurt å impregnere?

Vanntett tøy som ikke er "klassisk regntøy" trenger gjerne en runde med impregnering en gang i året eller to.

Og sko selvsagt. Men de tar man ikke i maskinen for impregnering da. Det finnes noe til å spraye på klær også, jeg foretrekker å ta en ekstra runde i maskinen etter vask.

Men gjør det ikke så ofte, vasker med vaskemiddel for slikt tøy når det må vaskes ( og det er jo heller ikke så mange ganger på en sesong) så holder det lenger uansett.

Aldri gjort det, men ser at ene vinterdressen som lever på sesong nr2 bør få seg en runde med det.

Back
Topp