imorgen er det endelig min tur!

knertnr2påvei

Glad i forumet
imorgen er endelig dagen for min første ultralyd, da er jeg nesten 12 uker på vei!
jeg er suuuperspent, og både gruer og gleder meg [8|] 

men det verste er at jeg har time klokken 10, og det er ca 30 min å kjøre dit. og kvalmen min er aller verst om morgenen, ja helt frem til rundt klokka 16 som regel [:-] så jeg håper sååå inderlig at jeg klarer å komme meg dit, jeg må innrømme at jeg er ikke særlig mobil på formiddagen, helst sitter jeg vel bare med hodet i en bøtte, og prøver å sove meg igjennom det verste [8D]

noen tips for å slippe den verste kvalmen på morgenen? å spise før jeg står opp fungerer forøvrig ikke på meg... 

Så gøy med ul da!!! Lykke til[:D][:D] har desverre ikke noen tips mot kvalme - hos meg hjelper det bare å spise så fort som mulig........ men det hjelper jo ikke deg! Hvis du ikke skal kjøre selv så ville jeg tatt med ei bøtte i bilen iallfall! og kanskje det kan være lurt med en pose i lomma??

Så heldig du er som skal på tidlig UL......[:)] Masse lykke til...

Med kvalmen har desverre ingen gode tips, siden jeg sliter greit med det selv. Men jeg har noen kjeks i bilen da - som faktisk hjelper litt noen ganger.

tja, heldig og heldig fru blom, ultralyden er bestilt privat og koster jo nesten en tusing [8D]
men jeg gleder meg iallefall! spørs om jeg ikke må ta med meg både kjeks, og bøtte i bilen [:D] 
men slånn "slurps" som jeg kaller det, eller saftpose/saftis (som andre kaller det) kan kanskje være en ide å kjøpe inn idag, det er vel forfriskende vil jeg tro.
forøvrig klarer jeg stort sett som regel bare å få i meg en rislunsj til frokost, sånn riskrem-beger med jordbærsaus... høres ikke akkurat kvalmedempende ut, men fungerer fint på meg gitt [:D]

ser vel ikke stort på UL ved 12 uker, annet om babyen "lever", altså beveger seg og sånt? er vel ikke så spennende i form av at man ser så mye av knøttet liksom?

Du ser ganske mye på UL 12 uker.. det er blitt et bittelite menneske som svever inni der;)
- du kommer til å bli overrasket.
Da jeg var på UL i uke 6 derimot.. da så det ut som en peanøtt og hjertet dunket i midten.

Lykke til og god tur. Håper virkelig du kommer deg dit, så ta med bøtte, pose og annet du kan trenge!
Får vel ikke igjen penege om du ikke dukker opp heller.

Jeg har ikke slitt så mye med kvalme, annet enn hvis jeg ikke spiser så har desverre ingen tips.. annet enn at surt godteri har vært min "venn" når jeg først har blitt kvalm!

ORIGINAL: Nikkiline

Du ser ganske mye på UL 12 uker.. det er blitt et bittelite menneske som svever inni der;)
- du kommer til å bli overrasket.
Da jeg var på UL i uke 6 derimot.. da så det ut som en peanøtt og hjertet dunket i midten.

Lykke til og god tur. Håper virkelig du kommer deg dit, så ta med bøtte, pose og annet du kan trenge!
Får vel ikke igjen penege om du ikke dukker opp heller.

Jeg har ikke slitt så mye med kvalme, annet enn hvis jeg ikke spiser så har desverre ingen tips.. annet enn at surt godteri har vært min "venn" når jeg først har blitt kvalm!

ååå så moro, nå gleder jeg meg enda mer! [:D] trodde ikke man så stort jeg.
sambo synes forøvrig ikke det er noe å snakke om, gleder seg ikke eller noe [8D]

jeg tror jammen jeg skal kjøpe inn sånne sursild, de gule sure sitronfiskene, har ikke prøvd meg på noe surt enda, men SKAL klare å komme meg på ultralyden!

Du får hvertfall ha masse lykke til - og så må du si i fra hvordan det går, gjerne med bilde

Sambo min er også litt sånn, men jeg kunne se det på han hos legen i dag at han var stolt og smilet ble bare bredere etterhvert som vi fant hjertelyden;) Så "tiner" de vel opp underveis..

ORIGINAL: Nikkiline

Du får hvertfall ha masse lykke til - og så må du si i fra hvordan det går, gjerne med bilde

Sambo min er også litt sånn, men jeg kunne se det på han hos legen i dag at han var stolt og smilet ble bare bredere etterhvert som vi fant hjertelyden;) Så "tiner" de vel opp underveis..

håper det skjer med min mann også
kan man få høre hjertelyd hos ultralydlegen også tror du? skal på volvat, sånn privat klinikk, og har bare bestilt ultralyd.

ORIGINAL: Serene

farris med sitron skal visst være dempende.
men har du prøvd sea-band? det har fungert veldig bra for meg når jeg hadde litt kvalme [:)]

vettu at jeg har ENDA ikke fått prøvd detta med seaband, selv om jeg har sagt til meg selv sååå mange ganger at jeg skal det. så idag må jeg få surra meg på apoteket (for de har det der ikke sant?) og kjøpe både seaband og reisesyketabletter, og jammen tror jeg jeg stikker innom og kjøper farris med sitron også (selv om det smaker ææææsj) [:D]

takk for tipset!

Back
Topp