Imoduim Comp..hjeelp!

Fru Fryd

Gift med forumet
Noen som har erfaring med denne? Fikk omgangssyken for fullt på lørdag og alt jeg putter i munnen renner fortsatt ut. Magen jobber og buldrer som bare det og alt jeg gjør er å fly på do..

Tok de første imodium comp pillene istad og har tatt noen av dem nå.. er det noen som har erfaring med disse? Hvor lang tid tar det før det virker???

hjeeelp..

På meg pleier de å virke rimelig kjapt, alt fra 5-30 min[:)]
Men om du har omgangssyken er det jo en bakterie/virus som gjør at du er dårlig, og da er det ikke sikkert imodium fungerer..

Du skal ta 2 første gangen deretter 1 etter hvert dobesøk, men ikke mer enn 4 i døgnet. Dette i følge pakka.
Skal vel heller ihhe brukes mer enn et par dager.

På meg så holdt det med 2-3 av de pillene før jeg var "tett" da jeg hadde omgangssjuka.( og da var jeg skikkelig sjuk for første gang på sikkert 15 år).

Var vel det samme på gubben da han ble sjuk etter meg.

Sorry to say men jeg ville IKKE tatt imodioum ved omgangssyke.. Du har fått et virus i kroppen som kroppen febrilsk forsøker å flushe ut.. Imodium gjør at kroppen "holder" på dritten og du kan risikere at det tar lengre tid for deg å bli frisk.. Jeg har selv opplevd dette da jeg tok imodium på reise i sør amerika. Jeg måtte reise videre og tok imodium for at diareen skulle stoppe istedet for å bare holde meg der jeg var og bli ferdig med det hele.. Jeg var syk i 2 mnd og gikk ned 10 kg (som vel eeegentlig ikke var så dumt sånnsett) men i ettertid har jeg blitt plaget med IBS som betyr irritert kolon syndrom og betyr at tarmene mine ikke funker som de skal og jeg plages med treg og løs mage om hverandre med en god del magesmerter.... Sier ikke at det vil skje med deg, men jeg ville ikke tatt imodium igjen om jeg fikk omgangssyke.. Vet at på sykehus gis heller ikke dette ved kortvarig, akutt diare - det er kun der det er påvist bakterier og behandling har pågått en stund at de gir immodium for å stoppe diareen...

jeg tenkte det du sier, men apoteket mente detr skulle funke uansett.. det mente legevakta også.. men sikkert ikke om det er bakterie!

4 timer siden jeg tok første og er laaangtifra bra.. hvis jeg skyter på meg så kan jeg si jeg har blitt litt bedre..

Jaja.. Du får ha god bedring i hvertfall! Omgangssyke er no dritt (bokstavelig talt!) !!!

Back
Topp