Imens vi venter...hviken forberedelser gjør dere?

Sam

Forelsket i forumet
Ja desemberjenter...hvilken forberedelser gjør dere før fødselen? Da tenker jeg på fødebag, skjønnhetspleie ( vi vil jo ta oss så bra ut som overhode mulig når vi føder :p ), husarbeid, innkjøp til babyen...sånne ting jeg tenker på? Artig å høre :) Sjøl føler jeg for å ha kontroll på alt for tiden, redd at alt skal være kaos når det skjer :p
 
Her har det egentlig gått i ett helt frem til i går. Har vært i full jobb + skole og har et oppussingsprosjekt på gang i ene etasjen som gjør at vi bor trangt og kaotisk for tiden. I morgen blir første virkelige permisjonsdag - og jeg kjenner at jeg klør etter å få orden rundt meg.
Det blir nok husarbeid, henting av møbler / flytting rundt i huset slik at vi kommer på plass, få montert vogge, kjøpt litt bleier osv. Her er INGENTING klart enda! :) Fødebag`en har jeg så vidt begynt på..
 
Her har det egentlig gått i ett helt frem til i går. Har vært i full jobb + skole og har et oppussingsprosjekt på gang i ene etasjen som gjør at vi bor trangt og kaotisk for tiden. I morgen blir første virkelige permisjonsdag - og jeg kjenner at jeg klør etter å få orden rundt meg.
Det blir nok husarbeid, henting av møbler / flytting rundt i huset slik at vi kommer på plass, få montert vogge, kjøpt litt bleier osv. Her er INGENTING klart enda! :) Fødebag`en har jeg så vidt begynt på..
Du har mye på gang! :) skjønner behovet for å komme i orden! Jeg har ommøblert diverse rom, pakket fødebagen :) satt stellebordet klart på badet,må gjøre klar bilen, sette det nye babysetet på plass! Deretter vil jeg stelle neglene og sørge for at hårene her og der er trimmet :p vil helst ikke se ut som en jungel når jeg skal føde :p jeg føler litt hastverk med alt jeg vil få gjort før beibisen ankommer :)
 
eneste jeg har igjen er fødebagen :p har ikkje begynt enda :p kaskje på tide da det er 14 dager til termin, alle rundt meg maser om denne bagen men har liksom ikkje fått meg til å pakke den...
 
eneste jeg har igjen er fødebagen :p har ikkje begynt enda :p kaskje på tide da det er 14 dager til termin, alle rundt meg maser om denne bagen men har liksom ikkje fått meg til å pakke den...
Det går jo ikke så lang tid å pakke tenker jeg.. Har jo skrevet en liste, tenker at det hjelper veldig om det plutselig skulle skje noe. Men mye av det blir jo brukt - toalettveske, joggebukse, topper osv.. Drøyer så lenge som mulig! :)
 
  • Liker
Reactions: Sam
Det går jo ikke så lang tid å pakke tenker jeg.. Har jo skrevet en liste, tenker at det hjelper veldig om det plutselig skulle skje noe. Men mye av det blir jo brukt - toalettveske, joggebukse, topper osv.. Drøyer så lenge som mulig! :)

samme jeg og har sagt :p men de sier bare at ja men det er jo bedre å ha den klar så slipper en å stesse med det... er ca 20 min fra sykehuset vi bor så glemmer vi noe så kan det hentes etter fødsel tenker jeg :p
 
Du har mye på gang! :) skjønner behovet for å komme i orden! Jeg har ommøblert diverse rom, pakket fødebagen :) satt stellebordet klart på badet,må gjøre klar bilen, sette det nye babysetet på plass! Deretter vil jeg stelle neglene og sørge for at hårene her og der er trimmet :p vil helst ikke se ut som en jungel når jeg skal føde :p jeg føler litt hastverk med alt jeg vil få gjort før beibisen ankommer :)
Der sa du noe! Må hente babysetet snart også. Akkurat det kan jo være greit å få med seg :) Ja, regner med jeg begynner å stresse og herje rundt i morgen når frøkna er levert i barnehagen..
Så får vi se om det blir desemberbarn det her til syvende og sist.. !
 
  • Liker
Reactions: Sam
samme jeg og har sagt :p men de sier bare at ja men det er jo bedre å ha den klar så slipper en å stesse med det... er ca 20 min fra sykehuset vi bor så glemmer vi noe så kan det hentes etter fødsel tenker jeg :p
Ja, 20 minutt er jo ikke altfor ille. Har 2,5 timer (vis vi treffer ferja) selv, så greit å få med seg det meste i samme slengen :)
 
Det går jo ikke så lang tid å pakke tenker jeg.. Har jo skrevet en liste, tenker at det hjelper veldig om det plutselig skulle skje noe. Men mye av det blir jo brukt - toalettveske, joggebukse, topper osv.. Drøyer så lenge som mulig! :)[/quote
Jeg er så redd for å glemme noe at jeg har pakket den :p det jeg har pakket er : to ammebher(hm), et par truser som er litt romslige, ulltrøyer 2 stk, ullsokker, tights og komfortabel skjorte, morgenkåpe, tannkrem, tannbørste(har en ekstra :p), bb krem, sminkefjerneservietter, fuktighetskrem ol. Har pakket en bag med noen litt penere klær til hjemreisen tights selvfølgelig for regner ikke med å få på meg noe annet og snopt meg en vid genser og ullcardigan som jeg skal ha utenpå, dere skjønner jeg gleder meg sånn til å få på meg noe fint og annet enn det samme jeg har gått med i ni mndr:) stellebagen til beibisen er klar med hjemreiseklær og god og varm dress. Som dere skjønner er jeg enormt klar til å føde nååå!!!!!! hehe men det går nok bra om dere pakker den rett før òg:p ungen kommer ut bag eller ei!
 
Der sa du noe! Må hente babysetet snart også. Akkurat det kan jo være greit å få med seg :) Ja, regner med jeg begynner å stresse og herje rundt i morgen når frøkna er levert i barnehagen..
Så får vi se om det blir desemberbarn det her til syvende og sist.. !
Ja setet er jo noe av det viktigste så godt å ha det og bilen klar! Jeg vil ha orden på alt for redd for at mannen skal glemme noe jeg synes er viktig! :p
 
Ja, 20 minutt er jo ikke altfor ille. Har 2,5 timer (vis vi treffer ferja) selv, så greit å få med seg det meste i samme slengen :)
Jeg har 15 min til ambulansebåten og 20 min til fødeavd.! så jeg føler veldig for å ha den klar! Redd det blir hjemmefødsel denne gang, forrige fødsel tok jo bare 1 time fra regelmessige rier til hun var ute! Hjelp! hehe:)
 
Jeg har 15 min til ambulansebåten og 20 min til fødeavd.! så jeg føler veldig for å ha den klar! Redd det blir hjemmefødsel denne gang, forrige fødsel tok jo bare 1 time fra regelmessige rier til hun var ute! Hjelp! hehe:)
Uff da forstår jeg at du er stressa! Her tok det vel nesten to døgn fra (roooolig) start til resultatet var klart.. :) Har det gått raskere og raskere for hver gang?
 
Uff da forstår jeg at du er stressa! Her tok det vel nesten to døgn fra (roooolig) start til resultatet var klart.. :) Har det gått raskere og raskere for hver gang?
Ja det har gått raskere og raskere! Men eg brukte et par timer lengre med nr to enn nr en pga eg gikk i badekaret for tidlig så riene dabbet helt av, men fra det satte skikkelig igang gikk det ikke lang tid! Du kan være sikker på at nr 2 kommer til å gå raskere! :) så vær forberedt ;)
 
Her er alt i hus, men bortsett fra at klærne er vasket opp er ingenting "klart"... Regner med at jeg har goood tid når det setter i gang så fødebag og slik tar jeg på sparket... Har ikke tenkt å være noe særlig mere enn en natt på sykehuset, så trenger ikke så mye... Dette er nr tre, mulig det er derfor jeg forholder meg så rolig til slikt???...

Har nesten alle julegaver i boks da - må bare få pakket de inn. Det stresser meg i grunnen mer enn babyting, er ikke så mye en nyfødt baby trenger annet en bleier og klær og et sted å sove, og det har vi da...
 
Jeg har vært sykemeldt en stund, og hatt god tid. Her er nesten alt av det jeg tror vi trenger kjøpt og vasket, bortsett fra noe småtteri. Jeg har ikke kjøpt tåteflasker eller pumpe, da jeg ser an behovet. Babysenga er oppredd. Fødebaggen sånn halvpakka. Tlfnr.til føden henger på kjøleskapet, og jeg går rundt med helsekortet i veska til enhver tid. Julegavene er stort sett også i boks.
Husvaskingen får mannen ta, og syv sorter blir det neppe. :) Jeg prøver å stresse minst mulig, men det er ikke så lett med to gutter på 10 og 12 hjemme.

Går fødselen fortere med nr to, selv om det nesten er 12 år siden sist? Her kommer det nemlig en skikkelig attpåklatt:) Spent på om kroppen min "husker" noe av første fødsel.
 
Føler faktisk vi har vært veldig flinke! Straks ferdig med julegavene (inkludert en del hjemmebakte gaver), har fått det viktigste på plass av møbler nå i "nye" huset (flyttet i august), har fikset barnevogna (kjøpte ikke ny men har hatt storebror sin på service), har renset vinterposen, vasket og sortert babytøy, har faktisk pakket det meste av baggen (fikk beskjed av legen på fredag om å gjøre det, hehe. Er 9 dager til termin nå). Tror jeg skal være forholdsvis klar. Babyen burde seriøst komme snart hvis jeg ikke skal ødelegge kroppen helt. Idag gikk jeg ut og måkte snø (??!) og det var ikke ryggen spesielt fornøyd med... :)
 
  • Liker
Reactions: Sam
ortet i veska til enhver tid. Julegavene er stort sett også i boks.
Husvaskingen får mannen ta, og syv sorter blir det neppe. :) Jeg prøver å stresse minst mulig, men det er ikke så lett med to gutter på 10 og 12 hjemme.
2
Går fødselen fortere med nr to, selv om det nesten er 12 år siden sist? Her kommer det nemlig en skikkelig attpåklatt:) Spent på om kroppen min "husker" noe av første fødsel.[/quote]


Ser ut som om du har rimelig god kontroll:) jeg liker følelsen av å ha ting klart! babysengen skal gjøres klar denne uken:) Noen hevder at når det går mange år mellom to fødsler så er det som om å begynne på nytt, men jeg tror det er veldig individuelt.Hadde du en veldig lang fødsel sist betyr ikke det at den vil bli like lang nå.Men hvis du pleier føde raskt er det jo sannsynlig at du vil føde raskt igjen! Hvordan var dine fødsler?:)
 
Ja, 20 minutt er jo ikke altfor ille. Har 2,5 timer (vis vi treffer ferja) selv, så greit å få med seg det meste i samme slengen :)
hehe ser den! mannen fant lister på nett og pakka bagen mens eg sov på sofaen i går han hadde fått så mye mas fra mor si at den måtte vær klar før fødsel starta :p så håper han har huska alt ;)
 
hehe ser den! mannen fant lister på nett og pakka bagen mens eg sov på sofaen i går han hadde fått så mye mas fra mor si at den måtte vær klar før fødsel starta :p så håper han har huska alt ;)
Stilig :) en som har forstått at det bare er å bidra der det går skjønner jeg :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp