imacillin

*Trønderpia*

Glad i forumet
Snuppa begynte med imacillin mixtur på lørdagen. Igår fikk hun utslett på magen og ryggen. Var til legen igår, og han sa vi kunne fortsette hvis det ikke ble verre[8|]
Er litt skeptisk på å fortsette kuren...[&:]

Noen som har erfaring med imacillin?

Kan jeg gi biola for å skåne magen? hun er 10mnd...

ja biola kan vel drikkes av alle trodde jeg

vet ikke jeg, men hjelper deg å dytte.

det med biola er jeg veldig usikker på.

Jeg har ikke brukt det på snuppa, men jeg reagerte selv med utslett på imacillin. Fikk skikkelig stygt utslett over hele kroppen, så den typen skygger jeg unna heretter.

Du kan helt sikkert gi henne litt biola.

dytt

jeg ville trudd det utslettet betydde allergi, jeg fikk beskjed om det og sier alltid i fra om det om jeg må på penincillinkur så da får jeg noe annet. og biola hadde jeg ikke gitt til ei på 10 mnd, men det var fordi jeg var så redd melkeallergi.

dette er bivirkningene på imacillin:
Bivirkninger: Ca. 5% av behandlede pasienter får bivirkninger. Vanligst er gastrointestinale symptomer og hudutslett. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Løs avføring, kvalme og brekninger. Hud: Eksantem. Mindre hyppige: Blod: Eosinofili. Hud: Urticaria. Sjeldne (<1/1000:) Blod: Lett trombocytose. Gastrointestinale: Diaré forårsaket av Clostridium difficile, pseudomembranøs kolitt. Hud: Erythema multiforme, eksfoliativ dermatitt. Urogenitale: Interstitiell nefritt, krystalluri. Øvrige: Anafylaktiske reaksjoner, angioødemer. Ved infeksiøs mononukleose er eksantemfrekvensen høy. En forhøyet eksantemfrekvens er også sett ved leukemi.

Back
Topp