I'm back (langt)

babyT

Forumet er livet
Vi kom hjem til Lakselv klokka 2 i natt.

Har hatt en fantastisk tur til Japan. Turen ned gikk fint. Godt føre over fjellet og ingen forsinkelser på flyene. Ankom Tokyo i 10-11 tiden søndag formiddag. Nydelig sommervær, så vi var raske å skifte om til lettere klær før vi dro ut for å bli litt kjent i byen. Etter en lang Finnmarksvinter var det mildt sagt deilig å kunne gå i lette vårklær og bare nyte sol og varme [:D]

Første dagen brukte vi i Shimbashi (bydelen hvor hotellet vårt lå). Gikk en tur opp den (visstnok) veldig berømte handlegata i Ginza. Der lå designerbutikkene som perler på en snor. En lang reise og mange intrykk gjorde sitt til at vi tok en tidlig, men koselig kveld.

Mandag reiste vi til Nagano med Shinkansen (hurtigtog). Målet var å dra på OL-museet (har ei kusine som deltok i paralympics der), men det var stengt. Istedet dro vi til ett av de mange templene i Japan. Det er ganske fascinerende byggverk. På ettermiddagen dro vi tilbake til Tokyo. Var ute og spiste på kvelden før vi dro tilbake til hotellet for å pakke sammen.

Tirsdag morgen dro vi til Hiroshima. Hadde et mellomstopp i Nagoya, en by som ligger mellom Tokyo og Hiroshima. Fetteren til mannen min bor der, så vi spiste lunsj sammen med ham. Var deilig å endelig ha med seg noen som kunne japansk og dermed kunne fortelle oss hva som stod på menyen. Etter lunsj dro vi opp i den høyeste skyskraperen i Nsgoya for å se utsikten. Deretter en tur på BicCamera (butikk-kjede i Japan. Selger alt fra penner til vaksemaskiner, kameraer, pc'er osv..). Var innom en slik butikk hver dag for å teste de deilige massasjestolene der. Det var vanlig at man dro innom etter jobb eller i lunsjpausen for å bruke demostolene i butikken. Fremme i Hiroshima sjekka vi inn på hotellet før vi dro ut for å spise.

Onsdag var vi og så A-domen. Det er ett av de få byggene som ikke ble totalødelagt av bomba. Den ligger like ved bombas hyposenter. Var også en tur på museet. Det var en sterk opplevelse!

Torsdag dro vi tilbake til Tokyo, denne gang med mellomstopp og lunsj i Kyoto. Sjekka inn på et utrolig flott hotell i bydelen Shinjuku. Det er det største hotellet jeg noensinne har sett. Fikk rom i 28. etasje i "the south tower". Heldigvis fikk vi hjelp til å finne frem til rommet. Etter å ha sjekka inn skulle vi ut og spise, men hadde faktisk problemer med å finne utgangen!

Fredag dro vi til Yokohama, en by like vest for Tokyo. Var og spiste på Hardrock café og tok verdens rakeste heis opp i en skyskraperne. Det tok 40 sekunder å ta heisen opp til 69. etasje.

Lørdag ble tilbragt i Shinjuku. Shopping på dagen og middag og karaoke på kvelden. Karaoke i Japan er noe helt annet enn i Norge. Vi fikk et eget rom. Gøy å sitte bare oss og synge sammen (er korsangere begge to). Middagen den dagen var noe som heter shabu-shabu. Det er kort fortalt tynne kjøttstykker og grønnsaker som man selv koker ved bordet. Ganske fascinerende måte å tilberede mat på.

Søndag stod vi grytidlig opp for å reise hjem igjen til Norge.

Turen var flott og inntrykkene mange [:)] Angrer ikke ett sekund på at vi dro.

Om dere noengang får muligheten til å dra til Japan, så gjør det!

ÅÅÅÅÅ så koslig dere hadde det da, det er nok minner for livet det. Velkommen tilbake og hvordan går det med nesesprayen foresten?

Det hørtes ut som en flott tur! Japan skal jeg nok besøke en gang, for det høres og ser så spennende ut å besøke [:)]

Hørtes ut som ein utrulig spennande tur[:)][:)]

En fantastisk tur! Sitter med utrolig mange inntrykk som må fordøyes, så føles som jeg er litt i "vakum" nå, men det går vel over.

Gleder meg til å fremkalle bilder (må bare velge ut hvilke først) og scrappe dem.

Guria: Du bare MÅ dra til Japan om du får sjansen! (og dere andre også [;)])

Hørtes ut som dere har fått med dere mye på denne turen ja, godt med et avbrekk[:)]
Det var sikkert godt å komme hjem igjen også, borte bra men hjemme best[:D]

Heisann, kos å ha deg tilbake. [:)][:D][:)]

Høres ut som dere har hatt en fantastisk tur.

koselig at du er tilbake. fint at du har hatt det helt topp.
ja nå er ivf prossesen igang så lykke til, tiden kommer til å gå så fort atte.

Luksus ferie,det vil eg også ha[:D]

godt å se at du er tilbake igjen like hel[:D]

ORIGINAL: Nesing

Velkommen tilbake etter det som for meg høres ut som en utrolig spennende tur! Kjempefint skrevet, babyT! Og du, lykke til med sprayingen og alt det andre som skal følge. Håper det ender med en positiv nyhet! [:)]

Takk for det, Nesing. Det er spennende å være igang, så får tiden vise om det ender med en positiv nyhet. Det er jo det vi håper og tror på, men tør ikke håpe for mye enda...

Back
Topp