Ille?

Cassie

Betatt av forumet
Er det like ille å føde som det høres ut som?[:o] Gruer meg!!!
Hvordan er det, er det noen som har gått på sånn fødsels-kurs eller hva det nå heter, for å lære forskjellige pusteteknikker osv? Er det å anbefale, eller har dere bare født uten å vite noe/ tips på forhånd?

Alle opplever fødsler forskjellig...Men det er en helt utrolig opplevelse!!![:D]
Jeg synes det har fungert greit jeg. Fødte barn nr 3 nå for 3 uker siden- og det kan nok se ut til at det kommer en attpåklatt eller slik om noen år...[;)]
Under første svangerskapet gikk vi på fødselsforberedende kurs,mye kjekk informasjon- så vil anbefale å få med seg et slikt kurs!
Nå tilbyr også mange kommuner samlivskurs,som har fått mye skryt. Er viktig etter en har blitt en familie å huske på at man fremdeles er kjærester,mye som har lett for å flyte på sin egen måte- og at en glemmer.
Tror iallefall et sånt kurs er kjekt for en del pappa'er som ikke har forståelse for at ting overhode ikke er slik de var...

Vi gikk på fødselsforberedende kurs hos jordmor. Greit nok. Fødselen gikk fort hos meg, 3,5 time fra de tok vannet. Smertefullt ja, men det er glemt nå. Jeg valgte å ikke få annen bedøvelse enn akupunktur, men det finnes jo masse en kan få. Lykke til.

Vi var på fødselsforberedense kurs og er glad for at vi gjorde det. Følte oss litt tryggere etterpå. Var ikke noen pusteteknikker der, men gjennomgang av fødselen, gjennomgang av fødselsfasene, info om forskjellig type smertelindring og info om når det var på tide å kontakte sykehuset.

Tok fødselsforberedende akupunktur og dette anbefales på det sterkeste. Hadde en rask fødsel (tok under 11 timer fra jeg kjente første lille antydning til veer og til han ble født). Var ikke det godeste jeg har vært med på, men man er jo instilt på at det var vondt så det kom ikke som noen stor overraskelse. Men smerten var helt overkommelig! Jeg brukte akupunktur og lystgass som smertelindring.

Det kommer til å gå så bra så! Ikke noe å gå og grue seg til!!!

Det er veene som er et H.... men ikke selve det å presse ut ungen.sa til meg selv..aldri mer,men tre år etter så er vi i gang igjen.

For meg var det mindre vondt enn jeg hadde forstilt meg. Jeg tror nok jeg må si at jeg hadde en lett fødsel, til første fødsel å være. Klarte meg uten smertestillende, og måtte føde på badet:) Litt stor pågang den dagen sjø...

jeg gikk på foreldreforbredene kurs, men synes kanskje ikke jeg hadde så mye ut av det.

Jeg valgte å ta fødselen som den kom, så jeg hadde verken tenkt igjennom hvilken smertestillende jeg evt ville ha, eller hvilken stilling jeg ville føde i. Jeg hadde jo ikke peiling på hva jeg gikk til, derfor syntes jeg det var lite vits i å planlegge så mye. Det funka bra for meg:)

De fleste kvinner har flere enn et barn:)))

Back
Topp