Ilinger gjennom livmoren

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Andre som kjenner skarpe ilinger gjennom livmoren innimellom? Som om noe rives opp eller revner? Er 17 uker på torsdag og lurer på om det er normalt. Har inntrykk av at babyen vokser mye akkurat nå. Hatt noen mensmurringer også, men i dag fikk jeg en skikkelig strekk tvers gjennom livmoren da jeg byttet stilling i stolen.

Andre som kjenner skarpe ilinger gjennom livmoren innimellom? Som om noe rives opp eller revner? Er 17 uker på torsdag og lurer på om det er normalt. Har inntrykk av at babyen vokser mye akkurat nå. Hatt noen mensmurringer også, men i dag fikk jeg en skikkelig strekk tvers gjennom livmoren da jeg byttet stilling i stolen.

Høres ut som klassiske ligamentsmerter spør du meg! :) Hender jeg får det hvis jeg reiser meg litt for fort opp fra sofaen ellernoe!

Høres ut som klassiske ligamentsmerter spør du meg! :) Hender jeg får det hvis jeg reiser meg litt for fort opp fra sofaen ellernoe!

Det er sikkert det :-) Merker at jeg kjenner etter alt mulig, men har som smått begynt å slappe mer av og tenke at det går bra nå :D

Får det samme, kjennes ut som et slags "knepp"? Har blitt fortalt at det er ligamentsmerter/strekk. Tror det er ganske normalt, og mener å huske at jeg hadde det ved tidligere svangerskap.

Jeg har hatt det noen ganger, nesten som jeg strekker en muskel eller noe. Er typisk hvis jeg bruker magen til å reise meg opp eller sånn. Ble også litt redd første gang, så godt å se at flere har det samme :happy:

Puh, ja, blir jo litt engstelig, men så prøver jeg å berolige meg selv med at det bare iler vondt og så er det over på sekundet liksom. Så må jeg spørre her inne likevel :hilarious: Er jo mye som skjer, men ny som jeg er på dette hadde jeg ikke trodd man skulle kjenne så mye. Da jeg var yngre og en periode skikkelig babysjuk så så jeg for meg at magen bare vokste - og det var det :hilarious: Men her må jeg rulle meg rundt på en bestemt måte i sengen, kan ikke bare kaste meg på magen som jeg pleier. Støtte den litt med puter, og jeg må bruke amme-bh fordi det verker inni puppene :hilarious: Real life hits me :hilarious:

Samme her! Det strekker og stikker når jeg beveger meg brått, eller feks nyser, særlig hvis jeg er mett og det er ekstra trangt i magen:hilarious: Blir også sliten i magemusklene, kjennes ut som jeg har tatt situps, men er vel egentlig det motsatte:p

Jeg tror kanskje det du kjenner er det samme som jeg oppfatter som at babyen strekker seg helt ut? Vanskelig å bekrefte, men det kjennes på meg ut som at jeg får en pinne i magen, innenfra, og jeg skvetter skikkelig. Kjennes ekstra godt om jeg bøyer meg eller skifter stilling men noen ganger kommer det mens jeg sitter i ro eller dytter på magen for respons. Jeg skvetter likevel like mye hver gang.

Jeg tror kanskje det du kjenner er det samme som jeg oppfatter som at babyen strekker seg helt ut? Vanskelig å bekrefte, men det kjennes på meg ut som at jeg får en pinne i magen, innenfra, og jeg skvetter skikkelig. Kjennes ekstra godt om jeg bøyer meg eller skifter stilling men noen ganger kommer det mens jeg sitter i ro eller dytter på magen for respons. Jeg skvetter likevel like mye hver gang.

Ja, det er egentlig sånn, men gjør det vondt hos deg? Sånn at det kommer en smertestråle når det skjer? Vanskelig å beskrive altså :hilarious:

Luftsmerter også kan være ekstremt vondt og kjennes ut som revning. Au

Puh, ja, blir jo litt engstelig, men så prøver jeg å berolige meg selv med at det bare iler vondt og så er det over på sekundet liksom. Så må jeg spørre her inne likevel :hilarious: Er jo mye som skjer, men ny som jeg er på dette hadde jeg ikke trodd man skulle kjenne så mye. Da jeg var yngre og en periode skikkelig babysjuk så så jeg for meg at magen bare vokste - og det var det :hilarious: Men her må jeg rulle meg rundt på en bestemt måte i sengen, kan ikke bare kaste meg på magen som jeg pleier. Støtte den litt med puter, og jeg må bruke amme-bh fordi det verker inni puppene :hilarious: Real life hits me :hilarious:

Enig! Et svangerskap er verdens lengste maraton :banghead: kjenner jeg begynner å bli litt lei allerede :nailbiting:

Jeg har så mye rare stikk, smerter og følelser i mage, underliv og pupper at jeg sikkert kunne skrevet en bok om det Ringte føden en dag jeg ble ekstra usikker og det var en god opplevelse. De spurte noen kontroll spørsmål og sa hva jeg skulle være obs på.

Får støtt og stadig knepp, sprenfølelse og diverse i msgeregionen . Og de siste dagene har jeg ikke klart å sove på magen. Og den har begynt å bule utover. Så føler at dette er en skikkelig vekstperiode :rolleyes:

Litt samme her! får plutselige smerter og trykk og gudene vet på uante tider. Jeg sier til meg selv at så lenge noe ikke vedvarer eller eskalerer så skriver jeg det av som en del av graviditetsmagien.. haha

Jeg har også vært plaget av mye smertefull luft i magen og det kan noen ganger kjennes som en kniv som dulter rundt inni der og.

Jeg har det også sånn ofte om jeg glemmer å reise meg sakte, særlig om jeg har sitte med litt press på magen eksempel. Er nok ligamentsmerter, og helt vanlig.

Back
Topp