Ilende smnerter i venstre rumpeballe...

Acinom K

Blir kjent med forumet
Har en slags ilende smerte øverst i venstre rumpeballe. Iler nedover i beinet (og av og til oppover), ikke hele tiden. Men kan komme når jeg skifter stilling, tar lange steg etc. Dritvondt! Noen som har lignende?

Noen som vet hva det er?.. Nerver i klem?..

Jeg og har det, bare i høyre, har slete med dette før svangerskapet også, men ikke så gale så etter at jeg ble gravid. Før jeg ble gravid har jeg vært på CT og MR men ingen funn.. Etter at jeg ble gravid har det blitt mye verre, er helt forferdelig noen ganger, klarer ikke trokke ned på foten av og til for da gjør det så vondt.. Har vært hos legen med det, han mener det ikke har noe med svangerskapet å gjøre men han er redd det skal gå over til bekkenløsning så er henvist til fysio. Det han sa til meg det var er: forstuving/forstrekking iliosakralledd..

Har det samme som deg... Men jeg trur det kom etter at jeg tryna ned ei trapp for et par uker sia...heheheh

Tror rett og slett det kan være bekkenet ditt som gjør vondt. Bekkenet er jo ikke kun skålene som skal utvides, henger så alt for mye sammen inni der. Jeg har fått slike smerter inni den ene rumpeballen, en litt uforklarlig smerte som kommer spesielt på slutten av dagen eller hvis jeg har gjort mye. Føler litt som det skal låse seg og går som en kråke før jeg kommer ordentlig i gang.. Vær bare forsiktig og ikke overbelast for mye, kan fort bli verre desverre:(

Jeg har kjent det i begge rumpeballene i dag, tenker at det er nok bekkenet som roter med isjasnervene. Usj. Håper det ikke blir mye verre!!

Jepp, det er isjiassmerter pga bekkenet. Jeg har hatt det et par dager de siste ukene, men det går som regel over igjen etter 1-2 dager.

Eg hadde akkurat det samme veldig tidlig i svangerskapet, men så begynte eg med fysio-øvelser (barnefaren er fysioterapeut, så har en som pusher meg) og yoga for gravide, og etter dette har smertene gitt seg. Forstod egentlig ikke var det var, men når eg forklarte følelsen til min svigerinne, så sa hun at det var sånn hun hadde følt det før hun fikk bekkenløsning! Så da satte eg i gang med treningen med en gang, for det vil eg helst slippe! Finnes masse øvelser på nettet man kan gjøre hjemme. Veldig greit!

Takk for mange forklarende svar. Hvor på nettet finner man disse øvelsene. Jeg har hatt disse plagene lenge. Hadde sist svangerskap også, men var ikke like plaget som nå.

Takknemlig for link til øvelser altså.

Bekkenløsning.

Back
Topp