Ildfast bolle?

Frk. Snopesyk

Forumet er livet
Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Da mener jeg en rund bolle som en vanlig bakebolle, men som er ildfast. Har kikka på noen butikker her i byen, og googla litt, men finner ingenting.
Skal bruke den til å lage sukkebrød til en barbiekake, hvor jeg skal lage skjørt til dukka.

Har ikke svar på akkurat det du lurer på, så mulig jeg burde holde munn. Tror du risikerer at kaken ikke blir jevnt stekt hvis du steker i en bolle (evt må du finne noe å bruke som varmefordeler i midten).

De gangene jeg har hatt bruk for lignende kaker har jeg laget langpannekake, lagt den lagvis med smørkrem/sjokosmørkrem og skåret til passende fasong. (Alternativt har jeg kledd en glassbolle med plastfolie og lagt kake og smørkrem lagvis - avkjølt i kjøleskap og hvelvet ut).

Cacas og ebay kan vel ha kakeformer til det formålet du ønsker.

Jeg kjøpte min på Europris [:)]

Jeg brukte bollen til kjøkkenmaskinen min, fungerte kjempe fint. La bakepapir over den etter en liten stund når den så fin ut, og lot den stå til den var gjennomstekt, da ble den ikke brent heller. [:)]

Var redd bollen ikke skulle tåle det da, så var usikker på om jeg skulle tørre og prøve. Men den tålte det.

Denne har jeg:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=25341301 

(fant ikke noe annet bilde av den.)

Back
Topp