IKM UKE 6 ❤️

Da har tr dratt og jeg er endelig i gang igjen. Endelig har mannen gått med på å prøve for fullt også.. tidligere pper har han vært litt tvilsom så vi har egentlig aldri fått det til å klaffe med el.. Så kanskje vi faktisk får det til denne gangen? [emoji28]

Jeg tenkte jeg skulle prøve ut grapefruitjuice denne gangen - jeg ble jo gravid sist gang når jeg drakk det så kanskje det er magisk? Hvordan drikker dere som skal prøve/har prøvd det? Hver dag, før/etter el? Tror jeg drakk en liten shot hver dag fra 2 dager (ca) før antatt el og til 10 dpo. Da hadde jeg faktisk blitt vant til smaken også [emoji23]

Jeg må passe meg for å ikke drikke for mye jeg, for jeg synes det smaker nydelig :P så drikker ca et glass om dagen frem til EL er bekreftet (jeg temper). Er ikke poenget å øke mengden EL-slim da? I så fall trenger man jo ikke å drikke det helt frem til 10 dpo :)

Vet forøvrig ikke om jeg trenger noe for å øke mengden EL-slim, hadde det alleredei dag, over ei uke før forventet EL O_o

Idag fikk jeg vite at en venninne av meg er gravid igjen! Ho ble gravid i oktober i fjor og sa tok ho abort! For ho ville ikke beholde og så er ho blitt gravid igjen ! To måneder etterpå:"( ho skal beholde nå da. Men uansett! Kjenner livet er ganske urettferdig idag :'( ho har to barn fra før med 15 måneders mellomrom !
Her har ikke vi brukt prevensjon på 4 år! Mens ho som går på pillene (sier ho jeg mener på ho klusser med de) blir gravid med engang !
Så var jeg til og med med ho sist når ho fjernet! Jeg syns det var grusomt! At ikke ho har dårlig samvittighet for at ho fjernet og ble gravid igjen ! Beklager oppførselen min! Men livet er faktisk urettferdig idag :'( ho hadde eggløsning samtidig som meg sist på og det var julaften :'( jeg fikk mensen som vanlig og ho ble gravid!

Jeg fikk også vite tidligere i uken at søsteren til samboeren min har blitt gravid. Det føles så utrolig urettferdig fordi det var et uhell med en hun dater. Jeg bare følte at hele meg raste sammen der hun satt å gliste når hun fortalte det. Selvfølgelig glad for henne, men vi har på en måte alt pakket og klart for at en liten spire skal komme. Og vi hadde alle forutsetningene til å være førstemann i familien som skulle få barn :(

Jeg må passe meg for å ikke drikke for mye jeg, for jeg synes det smaker nydelig :p så drikker ca et glass om dagen frem til EL er bekreftet (jeg temper). Er ikke poenget å øke mengden EL-slim da? I så fall trenger man jo ikke å drikke det helt frem til 10 dpo :)

Vet forøvrig ikke om jeg trenger noe for å øke mengden EL-slim, hadde det alleredei dag, over ei uke før forventet EL o_O

Det hadde jeg også o_O
Elslim på cd 11 :S forventet EL er på cd 21 ?? :O

Jeg fikk også vite tidligere i uken at søsteren til samboeren min har blitt gravid. Det føles så utrolig urettferdig fordi det var et uhell med en hun dater. Jeg bare følte at hele meg raste sammen der hun satt å gliste når hun fortalte det. Selvfølgelig glad for henne, men vi har på en måte alt pakket og klart for at en liten spire skal komme. Og vi hadde alle forutsetningene til å være førstemann i familien som skulle få barn :(

Føler med deg der også! Søstra til samboeren min fikk et barn nå i høst. Ved et uhell! Ho har også en gutt på 4 fra før. (Ikke sammen med noen av barnefedrene, men begge to var ppille barn ! :(

Føler med deg der også! Søstra til samboeren min fikk et barn nå i høst. Ved et uhell! Ho har også en gutt på 4 fra før. (Ikke sammen med noen av barnefedrene, men begge to var ppille barn ! :(
Det føles så utrolig urettferdig... føler at svigersøster "gnir" det i trynet på meg egentlig, men hadde jeg vært henne hadde jeg vært ganske stresset siden hun ikke er sammen med ham. Hun har alltid vært sånn som skal "konkurrere" mot meg.

El er sannsynligvis i begynnelsen av uka så får legge inn litt aksjer i helga tror jeg ;)

Tr dro sin vei igår, så nå er det bare å begynne å teste etter el :) tenkt å begynne til helgen. Sist kom el på CD19, håper det bare var et en gangs tilfelle, for hvis ikke har jeg en lutealfase på 8 dager :/ denne pp'n bruker jeg vitex og concive plus som vanlig, men skal prøve grapefruktjuice og solvetipect igjen, samt gi womens care en sjanse :) tror grunnen til spotting og kort lutealfase skyldes lav progesteron :(

8 dagers lutealfase på meg også, kjipe greier! Var nede i 7 i PP 4, heldigvis 8 i pp5. Begynte med vitex midt i syklusen forrige PP og har stor tro at det var derfor jeg fikk en dag ekstra! Håper det blir enda mer denne pp! Hvor lenge har du brukt vitex?

8 dagers lutealfase på meg også, kjipe greier! Var nede i 7 i PP 4, heldigvis 8 i pp5. Begynte med vitex midt i syklusen forrige PP og har stor tro at det var derfor jeg fikk en dag ekstra! Håper det blir enda mer denne pp! Hvor lenge har du brukt vitex?

Håper vitex gjør susen for deg! :) har brukt det i 4-5 mnd nå, men forrige pp var det første gang jeg brukte el tester, så vet ikke om det har hjulpet på lutealfasen min eller ikke da. Blir spennende å se denne pp'n :)

Er på CD18 idag og ingen el enda, så da hopper jeg fra uke 5 og inn hit :) håper el er snart, vet ikke når ikm blir enda. Men får tro el kommer de nærmeste dagene nå! :)

Mon25 - pp2 - b2 - el ? - ikm en gang iløpet av uke 6 vil jeg da tro :p fyller inn når el er på plass ;)

Er på CD18 idag og ingen el enda, så da hopper jeg fra uke 5 og inn hit :) håper el er snart, vet ikke når ikm blir enda. Men får tro el kommer de nærmeste dagene nå! :)

Mon25 - pp2 - b2 - el ? - ikm en gang iløpet av uke 6 vil jeg da tro :p fyller inn når el er på plass ;)

Velkommen hit :happy:

Velkommen inn hit!
Jeg fører deg på listen når EL er på plass :D

Da driver tante rød å pakker sammen sakene sine (endelig!!) og jeg kjenner meg ganske så klar :happy112
Satt og så på når evt termin blir, og den faller rundt min mann sin bursdag i oktober :joyful: Håper så inderlig at det klaffer denne pp :D

Tror IKM blir mellom 10.-12.februar. Kan sette meg på 10. Har vært små variasjoner i hvor lang syklus har vært, får bedre peiling etter EL :happy:

Samme hos oss som hos flere av dere ser jeg, søsteren til samboeren min fikk barn i desember...hjelper ikke akkurat når man er utålmodig :dead: Er koselig å ha en liten en å kose på i ventetiden da o_O
Lykke til jenter:)

Back
Topp