IKM UKE 6 ❤️

Pp6 ikm 9/2
Har 7-8 dagers lutealfase, så prøver egenmedisinering med vitex. Går det ikke nå så blir det legetime. Andre gode tips mot kort lutealfase mottas med kjempetakk:)

Har egentlig satt meg opp på ikm uke 5, men tror kanskje jeg hører til her pga kluss med syklus.

Ikm tirsdag 7.2. Pp1 etter ma.

Hiver meg på hero_O ikm helgå uke 6. Lørdag,eller sundag.

Ikm søndag 12

Hvordan går det med dere? :)

Her har forberedelsene startet. Fikk pakke med EL-tester og g-tester (strimler og digital) i posten igår. Pleier å bruke billigetester, men ville prøve et annet merke så det ble tostreker.no denne gangen. Hostesaft og grapefruktjuice skal handles inn i morgen + et nytt termometer til temping. FF er også lastet ned og tatt i bruk. Her skal ingenting bli latt til tilfeldighetene i denne pp :D

Bestilt og fått både el tester og gtester.
Første kan jeg skal teste etter el, har dere noen tips? Leste at man ikke burde måle på morgeurinen, men det er jo nesten eneste mulighet jeg har eller så må det bli på ettermiddagen/kvelden, har ikke lyst å styre med det på jobb.
Må det testes til samme tid hver dag?

Bestilt og fått både el tester og gtester.
Første kan jeg skal teste etter el, har dere noen tips? Leste at man ikke burde måle på morgeurinen, men det er jo nesten eneste mulighet jeg har eller så må det bli på ettermiddagen/kvelden, har ikke lyst å styre med det på jobb.
Må det testes til samme tid hver dag?

Min erfaring er: test til samme dag hver dag, og ettermiddag/ kveld er best :) hold deg i 3/4 timer før fu tester, og hold deg unna væske de siste 2 timene! lykke til! :D

Tr dro sin vei igår, så nå er det bare å begynne å teste etter el :) tenkt å begynne til helgen. Sist kom el på CD19, håper det bare var et en gangs tilfelle, for hvis ikke har jeg en lutealfase på 8 dager :/ denne pp'n bruker jeg vitex og concive plus som vanlig, men skal prøve grapefruktjuice og solvetipect igjen, samt gi womens care en sjanse :) tror grunnen til spotting og kort lutealfase skyldes lav progesteron :(

Idag fikk jeg vite at en venninne av meg er gravid igjen! Ho ble gravid i oktober i fjor og sa tok ho abort! For ho ville ikke beholde og så er ho blitt gravid igjen ! To måneder etterpå:"( ho skal beholde nå da. Men uansett! Kjenner livet er ganske urettferdig idag :'( ho har to barn fra før med 15 måneders mellomrom !
Her har ikke vi brukt prevensjon på 4 år! Mens ho som går på pillene (sier ho jeg mener på ho klusser med de) blir gravid med engang !
Så var jeg til og med med ho sist når ho fjernet! Jeg syns det var grusomt! At ikke ho har dårlig samvittighet for at ho fjernet og ble gravid igjen ! Beklager oppførselen min! Men livet er faktisk urettferdig idag :'( ho hadde eggløsning samtidig som meg sist på og det var julaften :'( jeg fikk mensen som vanlig og ho ble gravid!

Idag fikk jeg vite at en venninne av meg er gravid igjen! Ho ble gravid i oktober i fjor og sa tok ho abort! For ho ville ikke beholde og så er ho blitt gravid igjen ! To måneder etterpå:"( ho skal beholde nå da. Men uansett! Kjenner livet er ganske urettferdig idag :'( ho har to barn fra før med 15 måneders mellomrom !
Her har ikke vi brukt prevensjon på 4 år! Mens ho som går på pillene (sier ho jeg mener på ho klusser med de) blir gravid med engang !
Så var jeg til og med med ho sist når ho fjernet! Jeg syns det var grusomt! At ikke ho har dårlig samvittighet for at ho fjernet og ble gravid igjen ! Beklager oppførselen min! Men livet er faktisk urettferdig idag :'( ho hadde eggløsning samtidig som meg sist på og det var julaften :'( jeg fikk mensen som vanlig og ho ble gravid!

Sender en klem til deg <3 skjønner godt du føler livet er litt urettferdig i dag!! Krysser fingrene for deg denne mnd :-)

Huff... skjønner godt den var tøff.. :( håper det klaffer for deg denne PP
:)

Hvordan går det med dere? :)

Her har forberedelsene startet. Fikk pakke med EL-tester og g-tester (strimler og digital) i posten igår. Pleier å bruke billigetester, men ville prøve et annet merke så det ble tostreker.no denne gangen. Hostesaft og grapefruktjuice skal handles inn i morgen + et nytt termometer til temping. FF er også lastet ned og tatt i bruk. Her skal ingenting bli latt til tilfeldighetene i denne pp :D

Nei denne pp´en blir ingenting latt til tilfeldighetene, - føler jeg har ting mer under kontroll denne syklusen, i hvert fall etter at jeg begynte å teste etter el. Nå har jeg testet el fra cd 8, og er nå på cd 15, drikker grapefruktjuice når jeg kommer på det, som oftest til vitaminene jeg tar på morgenen. Har kjøpt conceive plus som brukes ved aksjeinnlegging hihi :laughing002 Så her går det bra :D

Da har tr dratt og jeg er endelig i gang igjen. Endelig har mannen gått med på å prøve for fullt også.. tidligere pper har han vært litt tvilsom så vi har egentlig aldri fått det til å klaffe med el.. Så kanskje vi faktisk får det til denne gangen? [emoji28]

Jeg tenkte jeg skulle prøve ut grapefruitjuice denne gangen - jeg ble jo gravid sist gang når jeg drakk det så kanskje det er magisk? Hvordan drikker dere som skal prøve/har prøvd det? Hver dag, før/etter el? Tror jeg drakk en liten shot hver dag fra 2 dager (ca) før antatt el og til 10 dpo. Da hadde jeg faktisk blitt vant til smaken også [emoji23]

Back
Topp